Gelezen #1

1 comment
De meivakantie zit er weer op en dat betekend ook dat ik weer heel wat gelezen heb. Ik ben een behoorlijke boekenwurm, dus het is niet erg verrassend dat er in deze week ook weer een groot aantal boeken verslonden is. Ook de week daarvoor had ik stiekem als iets meer gelezen dan normaal, aangezien ik even tijd had om naar de bibliotheek te gaan.

Onder andere:
Kaas van W. Elsschot
Waarheid, durven of doen van C. Rees
De Dating Game van N. Standiford
Daten, dromen & dumpen van N. Standiford
No en ik van D. de Vigan
Als je terugkomt van R. Stead


Dat laatste boek wil ik het eigenlijk over hebben; Als je terug komt.
Dit boek gaat over de Miranda, een doodgewoon meisje van 12. Dat klinkt misschien wat kinderachtig, maar toch is zij een heel herkenbaar personage, zij maakt zich druk om alle dingen waar bijna elke tiener zich mee bezig houd of heeft gehouden.
Miranda en haar beste vriend Sal gaan niet meer met elkaar om vanaf de dag dat Sal op straat geslagen wordt. Miranda houdt zich daarom maar met andere dingen bezig, zoals het reizen door de tijd, waar haar favoriete boek over gaat.
Ook vind ze allemaal mysterieuze briefjes, wordt de huissleutel gestolen en wordt ze vrienden met de jongen die Sal sloeg. En waarom staat de lachende man eigenlijk altijd op de straathoek naar auto's te trappen?
Een vreemde opstapeling van gebeurtenissen, maar langzamerhand vallen alle puzzelstukjes op zijn plek.

Ik vind dit boek echt een aanrader, het leest lekker weg, en heeft een bijzonder verhaal. Wie bang is voor theorieën over tijdreizen kan dit boek beter laten liggen, want ook al gaat Miranda nergens heen, zonder tijdreizen had dit boek niet geschreven hoeven worden. 

1 opmerking :

  1. Dat boek lijkt mij ook interessant, gaat op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.