Schrijfveer 10 mei ~ Een meetlint

Leave a Comment
Vandaag tijd voor mijn eerste schrijfveer hier op Simply Handwritten. Voor wie niet weet wat een schrijfveer inhoud, kijk even op deze site, daar wordt duidelijk uitgelegd wat het is. Voor mij is het vooral creatief schrijven waarbij je je aan geen enkele regel hoeft te houden, enkel aan de regel dat je niet mag wissen of teruglezen voor het af is. Ook de lengte mag je zelf bepalen, al blijft het bij mij meestal bij korte stukjes tekst, een compleet verhaal is ook toegestaan. Punt 6. van het lijstje met de richtlijnen is Verwacht niets van tevoren, houd dat alsjeblieft, net als ik, in je achterhoofd. Het thema van vandaag, 10 mei, is trouwens; "Een meetlint".

Ik keek naar het meetlint wat ik in mijn, inmiddels rimpelige handen had. De getallen op het gele materiaal begonnen vager te worden, wat niet gek was na al die jaren van trouwe dienst. Toch kon ik nog duidelijk mijn eigen lengte aflezen. Weer twee centimeter gekrompen sinds de laatste keer. Ik wilde het niet geloven, maar ik werd oud. Echt oud. Het was vreemd om mezelf langs een meetlint te zetten. Niet zozeer letterlijk, figuurlijk wel. Jaren was ik door andere beoordeeld, langs een denkbeeldig meetlint gelegd, maar nu beoordeelde ik mezelf. Ik was altijd streng geweest voor andere, had hard geoordeeld, enkel door hoe mensen eruit zagen. Maar nu stond ik zelf, als een zielig, ineengezakt hoopje mens voor de spiegel. Ik dacht erover hoe anderen mensen mij zouden beoordelen, zouden ze mij net zo triest vinden als ik mezelf vond? Ik hoopte van niet. Ik vreesde van wel. Terwijl ik mijn spiegelbeeld afzocht naar het laatste beetje van mezelf waar ik trots op kon zijn viel mijn oog op mijn trouwring. Alle zorgen vielen van me af. Ik rechtte mijn rug, trok mijn blouse recht en ruimde het meetlint op. Ik wist weer dat het er niet toe deed wat iedereen van me vond, zolang het tussen ons maar goed ging. En dat ging het. Ik liep naar het kleine, ouderwetse keukentje en begon aan het eten. Ik deed net wat meer mijn best als normaal, ik wilde graag iets terugdoen voor alle liefde die hij mij gaf. En dit was de beste manier.

0 reacties :

Een reactie plaatsen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.