How to: Hoe teken je een realistisch oog?

3 comments
Gisteren was het "de zondag voor de vakantie", een heerlijk niets-doe-moment! Geen huiswerk wat nog even afgemaakt moest worden voor maandag, geen verplichtingen; I love it!
Tijdens mijn niets-doe-dag ben ik eens lekker gaan opruimen, eerst bovenop mijn bureau, daarna de laden van mijn bureau. Maar bij de onderste la werd het hele opruim-plan het raam uit gegooid. Tijdens het opruimen van al mijn tekenspullen bedacht ik me dat ik al onwijs lang niet meer getekend had. Shame on me, want ik vind het wel onwijs leuk om te doen.

Een half jaartje geleden was ik echt pro in het tekenen van ogen, maar wat je niet bijhoudt... Met andere woorden: ik begon het te verleren. Uit mijn la groef ik een stuk tekenpapier op en wat fijne potloden. Op youtube vond ik dit filmpje, en mijn opfriscursus "Hoe teken ik een realistisch oog?" kon beginnen.

Onder het filmpje zie je mijn versie van het oog uit het filmpje. Niet geweldig, maar beter dan ik durfde hopen! (Gelukkig ben ik het nog niet helemaal verleerd!) Het filmpje komt trouwens van een professionele (en tevens geweldige) tekenaar; Mark Crilly.





3 opmerkingen :

  1. Wauw, super vet! Ik vind jouw tekening ook prachtig trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed gelukt, ik doe het zelf ook wel eens en dat is best te doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wooooooow dat kan ik echt niet je kan suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper goed tekenen

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.