ParkietenWhut?

1 comment
Misschien een hele maffe titel voor een artikel over lippenbalsem, maar toch heeft dit er, op een bepaalde, ietwat puberale manier, mee te maken. Nieuwsgierig? Lees snel verder!


Gisteren bij scheikunde waren we druk in discussie over Labello's en andere verzorgingsproducten voor je lippen. De stick die standaard in mijn etui zit (meest rechtse op de foto) werd al snel afgepakt door een van de meiden aan mijn labtafel. Op het tweede regeltje van de ingrediëntenlijst stond een toch wel heel vreemd ingrediënt... Met een beetje verwarde gezichten liepen R. en ik naar onze docent met de vraag wat die stof dan wel moest zijn. Hij kon er niet veel van maken. "Stomme farmaceutische namen," mompelde hij. "die farmaceuten zijn gewoon nep-scheikundigen!"


Dit vreemde stofje bleek ook in de alom geliefde Labello te zitten. Op deze foto is het waarschijnlijk net-niet te lezen, maar het stofje heet Butyrospermum Parkii. Oké, read that again: Butyrospermum Parkii. Nogal een hele vreemde benaming voor een stofje dat wij dagelijks, zo niet ieder uur op onze lippen aanbrengen! Snap je de titel nu? Juist ja, dat dachten wij dus ook tijdens scheikunde. Zeker toen een van de meiden uit de klas zich scheen te herinneren dat ze daar inderdaad wel eens over had gehoord, dat dat in Labello zat...
Het uur erna hadden R. en ik een tussenuur, en omdat zij haar brief voor Duits nog moest afmaken, en we dus toch achter de pc zaten kon ik het niet laten om het stofje op te zoeken. Kliksafe liet ons onze gang gaan en al snel lagen we helemaal dubbel. Het was niet wat wij vreesden dat het was; het was gewoon Shea butter!

Niets vreemds aan de hand dus. Haha. Nu kunnen we hard lachen om onze puberale gedachten. De enige lippenbalsem waar doodgewoon Shea Butter op stond is de lippenbalsem die hierboven op de foto staat; mijn complimenten aan de fabrikant! Labello zet er overigens nog wel Butter achter, iets wat bij Dr. Saab niet het geval is. Ach, weer wat geleerd zullen we maar zeggen. En die farmaceutische namen trap ik nooit meer in!

Hadden jullie hier wel eens iets over gehoord?

1 opmerking :

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.