Butget dagcrème met UV filter!

3 comments
De zon schijnt! En niet zo'n beetje ook. Er wordt zelfs al gewaarschuwd tegen de kracht van de felle voorjaarszon. Gelukkig zijn er genoeg beschermingsproducten verkrijgbaar, waarvan ik er jullie vandaag één ga laten zien!


Misschien kennen jullie het merk wel, waarschijnlijk niet. Het is o.a. verkrijgbaar bij Kruidvat en Hoogvliet (supermarkt). Alweer een tijdje geleden liep ik met mijn moeder boodschapjes te doen en ik zag dit doosje in de schappen liggen. Ik was nog op zoek naar een dagcrème met UV filter en ik heb vrij goede ervaringen met Derlon, dus ik nam hem mee!


Jullie lezen het echt goed. Deze crème kostte ongeveer twee euro. Geen drama dus als hij tegen zou vallen. Benieuwd naar mijn oordeel?



Oké, ik moet eerlijk zijn. De zacht gele kleur van het potje is niet heel erg smakelijk, wit was mooier geweest, maar het gaat uiteindelijk om de inhoud. En die ruikt heerlijk fris!

De crème is wit van kleur en smeert eenvoudig uit zonder een witte waas achter te laten. Na het aanbrengen blijven je handen niet lang plakkerig; pluspunt!
Op je huid blijf je hem nog wel eventjes voelen, maar dit komt waarschijnlijk door de UV filter. Als je zonnebrand aanbrengt plakt dit namelijk ook altijd behoorlijk. Gelukkig is dit lang niet zo erg. De "sterkte" van de UV filter staat overigens nergens vermeld, maar het is op zn minst beter dan het ontbreken van UV filter. Echt vet is de crème namelijk niet.
Of er vitamine E in zit kan ik niet controleren, maar ik -zelfs met mijn gevoelige huidje- vind het een fijne verzorgende crème. Over de Q10 kan ik ook weinig zeggen (kan iemand me overigens uitleggen wat het is?) maar het zal vast goed voor je huid zijn, haha!



Hier nog even een foto van de crème op mijn huid. Zoals je merkt ben ik behoorlijk tevreden over deze crème. Het kan natuurlijk niet tippen aan Roc o.i.d. maar voor twee euro ben ik dik tevreden. Een prima dagcrème om de lente mee door te komen!

3 opmerkingen :

  1. Wat raar eigenlijk dat er niet op staat welke factor, lijkt me wel verplicht voor zo'n product toch? Ik heb hem nog nooit zien staan bij mij in de hoogvliet.

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.