Jummie food - DIY

8 comments
Ja hoor, het is Youtube weer gelukt. Op één of andere manier kom ik altijd in de meeste vreemde "hoekjes" en "steegjes" van Youtube uit. Deze keer gelukkig geen enge, rare of gênante filmpjes, maar heerlijk recepten! Ik ben zelf niet zo'n enorme keukenprinses, maar na het zien van zulke filmpjes begint het wel te kriebelen.

Hieronder twee (Engelstalige, maar wel begrijpelijke) filmpjes voor leuke en lekkere food-DIY's! Ideaal voor een regenachtige zondagmiddag of een gezellig vriendenmomentje.

Deze is heel makkelijk; GUMMY BEARS, alles wat je ervoor nodig hebt:
1/3 Cup of Water (1/3 kop water)
10-15 Grams Unflavoured Gelatin (10 tot 15 gram smaakloze gelatine)
85 Grams of Flavoured Gelatin (85 gram gelatine met smaakje)
Je kan denk ik ook 100 gram smaakloze gelatine gebruiken en dan zelf aroma toevoegen, maar dat moet je natuurlijk wat meer op gevoel doen, dan dat ik er echt een maat voor kan geven.
Je kunt natuurlijk ook een ijsblokjes-bakje gebruiken als mal, deze zijn eenvoudig te krijgen in verschillende vormpjes, bijv. in hartjes, bessen en sinaasappelpartjes.




En ander recept wat mij opviel was dit recept voor zelfgemaakte Marshmallows!
Ik vind het er zo tof uitzien met die kleur! Lijkt me leuk om te maken als je een sleepover hebt, 's middags lekker samen de keuken in en 's avonds een film aan en smullen maar! Het complete recept vind je hier.



Deze dingen zien er zo lekker uit! De gummy bears wil ik echt nog een keertje gaan maken, de marshmallows lijken me een beetje te plakkerig, haha.

Houden jullie van koken, bakken en dit soort dingen maken?

8 opmerkingen :

  1. Ik ben dol op bakken! Deze ga ik zeker onthouden! Superleuk! Liefs,xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OH YEAH! :) nice post. I'm following

    Check my blog and follow me if you like :)

    xx

    www.sickbytrend.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat leuk dat je dit soort dingen ook gewoon zelf kan maken. Dat wist ik helemaal niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me zo leuk om dat te maken alleen heb je er zo veel dingen voor nodig. leuke post =)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er leuk uit! ga ik maar eens proberen, met mijn geweldige ( kuchie) kook kunsten haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze post komt zo handig uit!
    Want wat wilde ik doen met mijn verjaardag?
    Een kampvuur met marshmallows, dus echt bedankt bedankt bedankt!
    Geweldig gewoon!
    Wil je een kijkje nemen op onze blog?
    statementsoffashion.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oeehhh, zelf marshmallows maken lijkt me echt leuk om te doen! Ik bak zelf vooral heerlijke taarten en cakejes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er echt leuk uit! Ga die gummibears zeker proberen te maken! :D X

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.