D.I.Y. Enveloppen

8 comments



Op o.a. de blog van Linda en de blog van Nicole zag ik het steeds vaker voorbij komen; postcrossing! En niet zomaar een brief in een envelop, maar prachtige vrolijke kunstwerkjes! Een waar feestje op de deurmat.  Nicole had een tutorial gemaakt over deze leuke self-made enveloppen, en ik kon het niet laten dat uit te proberen! Benieuwd naar het resultaat?


Ik had zelf niet zo'n oude atlas zoals Nicole in haar tutorial gebruikt, maar ik had wel een aantal bijlagen bij het FD liggen. En gelukkig stonden die vol met paginagrote afbeeldingen. Ideaal voor dit project dus!


Hierboven de eerste twee pogingen. Helemaal niet moeilijk, en het resultaat is hartstikke leuk. Helemaal voorzien van een matchende adres sticker. I like them!


Uiteindelijk heb ik er vier gemaakt. Niet echt hele vrolijke enveloppen, maar dat had ik ook niet verwacht van pagina's uit de bijlage van het FD. 1. Heb ik per ongeluk op zn kop gemaakt, oeps! Goed opletten volgende keer. 2. Vind ik nog steeds heel leuk en wel de vrolijkste van de vier. Perfect met de sticker erbij. 3. Deze enveloppe ging uiteindelijk naar een vriend van mij, met geld erin (zoals hij gevraagd had omdat hij spaart voor een nieuwe laptop), voor zijn verjaardag. 4. Is een beetje sober, maar wel mooi qua foto.
Waar ik de rest voor ga gebruiken weet ik nog niet echt, want postcrossing is denk ik niet zo mijn ding, maar er komt vast een moment dat deze enveloppen goed van pas komen!

Vinden jullie self-made enveloppen ook zo leuk? Check dan even de tutotial van Nicole op Coco Gold!

8 opmerkingen :

  1. Wat een super leuk idee ik vind gewone witte enveloppen altijd zo saai, dit is wel een prima oplossing en harstikke leuk en lekker creatief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahw dit ziet er echt super leuk uit, erg creatief bedacht door NIcole!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze mooi geworden! Ik had de tutorial ook al gezien, erg leuk in idee inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn echt super leuk!
    dan is niet alleen het kaartje leuk om te ontvangen, maar ook de envelop!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je blog ziet er mooi uit, ik volg je!
    volg je me terug?
    xx
    http://byclementineblog.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er erg goed uit. Leuk om een visitekaartje in te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.