Kruidvat vs. derlon | nagellak remover

5 comments

Alweer een behoorlijke tijd geleden had ik "ineens" nieuwe nagellak remover nodig. Ik gebruikte een grote fles remover van de DA waarbij ik steeds iets overgoot in een handig klein flesje. (Dat vind ik handiger omdat dit flesje wel kan staan in mijn la -minder lekgevaar- en dat voor een weekendje weg ook erg makkelijk is.) Maar juist door dit "handige" systeem had ik helemaal niet door dat mijn remover bijna op was. De eerste de beste remover die ik toen tegenkwam was van derlon, maar inmiddels is die ook al weer bijna op. De vervanger van het Kruidvat stond al te wachten. Een goed moment om deze removers eens te vergelijken!

Dit zijn de flacons. Ze bevatten allebei 125ml en zijn exact gelijk aan elkaar op de kleur van de dop en het label na, natuurlijk. (Over de prijs kan ik, jammer genoeg, niets zeggen, want van de eerste heb ik de bon niet meer en dan de tweede heb ik die nooit gehad omdat mijn moeder hem voor me kocht.)


Beide removers ruiken vrij sterk naar remover, blèg! De remover van derlon ruikt nog net even iets sterker dan die van Kruidvat. Allebei de removers doen wat ze moeten doen, ze verwijderen vrij eenvoudig nagellak van je nagels. Groot nadeel; ze laten een witte waas achter en drogen uit! (Dit is met nagelriem-crème of een likje van een andere vette crème op te lossen, maar je kunt natuurlijk niet gelijk lakken over een vette laag heen.)

De witte waas, de geur, de flacon. Bijna hetzelfde. Ik besloot de verpakking eens te bekijken op zoek naar de Ingrediënten. En ja hoor, de lijsten zijn exact het zelfde. Waarschijnlijk is het parfum wat gebruikt is iets anders, maar verder komt alles overeen. Ik kan me voorstellen dat niet niet heel erg veel keus hebt uit chemische stoffen als producent van nagellak remover, maar deze lijken wel erg veel op elkaar. Volgens de streepjescode komen toch ze niet uit dezelfde fabriek, al had ik dat eigenlijk wel verwacht (lang leven de extra rekenlessen op de basisschool waar ik die heb leren begrijpen, haha).


Welke remover beter is? Tsja, dat is een lastige vraag als ze vrijwel hetzelfde zijn. Kruidvat is iets beter qua geur, maar persoonlijk vind ik beide removers geen aanrader. De alcohol droogt je huid en nagels enorm uit en de geur iets te sterk. Wie de winnaar van deze challenge dan ook is, eigenlijk zijn het beide verliezers...


5 opmerkingen :

  1. Ik heb die van de kruidvat en ik vind hem wel fijn eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat vind ik ook! haha maar dat is niet voor iedereen zo natuurlijk :)

      Verwijderen
  2. ik gebruik er een van de action met een roze dop, ruikt wel naar remover maar werkt voor mij prima!
    leuk artikel !
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. is het gevaarlijk als je dit in je mond krijgt?

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.