Syoss haarborstel - de test

3 comments
Bij de Trekpleister was een mooie actie, bij drie Syoss producten naar keuze kreeg je er namelijk gratis een professionele haarborstel ter waarde van €9,99 bij. Dat belooft wat! Toen mijn moeder thuiskwam met deze borstel besloot ik hem dan ook maar meteen grondig te testen.

De kopjes van de voorste pinnetjes hebben stiekem bokeh gemaakt :) 
De borstel ziet er mooi uit, simpel en zwart met een groot oppervlak. Ongeveer 12 bij 8 cm (aan de achterkant gemeten, het gedeelte met pinnetjes erop is iets kleiner). Ik vind de borstel mooi! Het voelt stevig maar ziet er niet lomp uit.

Aan het uiteinde van de borstel zit een oogje; slim! Hierdoor kan je hem makkelijk ophangen aan iets kleins als een spijker (of natuurlijk met een touwtje er doorheen aan een groter haakje).
De vormgeving van de borstel ben ik over te spreken, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkst. De grote vraag: wat doet deze borstel voor mijn haar?

Ik heb zelf haar met wat slag erin en behoorlijke krul wanneer het diezelfde dag nat geweest is (wassen/ regen/ waterspuit). Dat laatste was het geval, waardoor er vrij veel klitten in mijn haar zaten. Deze klitten krijg ik er vrij goed uit zonder mezelf pijn te doen, pluspunt! Mijn krullen waren wel verdwenen na het borstelen, maar dat had ik niet anders verwacht omdat ik geen echte krullen heb, mijn slag bleef namelijk wel gewoon.

En pluis? Dat vond ik moeilijk in te schatten omdat ik normaal een borstel gebruik met echt haar (varkenshaar, dit schijnt veel beter voor je haar te zijn dan een borstel van een niet-natuurlijk materiaal) in plaats van een borstel met pinnetjes. Mijn haar pluist wel meer dan wanneer ik mijn normale borstel gebruik, maar het is niet extreem veel. Vooral in de punten van mijn haar, waar ook de meeste krul zat, pluist het behoorlijk. Bovenaan was mijn haar vrij stijl en hier is weinig pluis te bekennen.

Mijn mening: Ik denk dat deze borstel voor een borstel van dit type een goede borstel is. Hij doet zijn werk prima, licht prettig in de hand en ziet er inderdaad professioneel uit. Als je krul in je haar hebt zou ik deze borstel niet aanraden, voor meiden met stijl haar of haar met slag is hij wel aan te raden. Deze borstel overtreft mijn natuurlijke borstel niet, maar hij komt beter in de buurt dan veel andere borstels die ik geprobeerd heb!



PS. DE FOTO'S DIE IN DIT ARTIKEL GEBRUIKT ZIJN HEB IK ZELF GEMAAKT EN BEWERKT. MEER INFO? LEES MIJN "DISCLAIMER".

3 opmerkingen :

  1. volgens mij is het best een fijne borstel, ik gebruik zelf bijna nooit borstels o.i.d. maar dit klinkt wel goed :)

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.