TAG: 7 deadly sins of beauty

4 comments
Deze foto is gemaakt door Jeanique voor Black and Forth (BRON: http://ilovejeanique.com/2012.php)
Op het moment ben ik voor mijn profielwerkstuk onderzoek aan het doen naar de symboliek en diepere boodschap in de boeken van Narnia. Één van die boeken "De reis van het Drakenschip" verwijst duidelijk naar de zeven zonden. Zelf ben ik protestants en de zeven zonden zijn toch meer iets van het rooms katholieke geloof, maar nu zelfs Teske (Teskuh.nl) er over begint kan ik natuurlijk niet achterblijven. Vandaag de zeven zonden die ik bega op o.a. beautygebied. Be prepared, haha!

Hebzucht: Wat is je goedkoopste beautyproduct en wat is je duurste?
Mijn goedkoopste beautyproduct is een waterproof mascara van Maybelline die ik ooit voor één euro uit een kortingsbak gevist heb. Het duurste "product" wat ik heb is een 88 matte palette waar ik ongeveer 17 euro voor heb betaald. Misschien heb ik nog wel duurdere producten (88 intens palette, Avril Lavigne Forbidden Rose parfum, ect.) maar die heb ik gekregen, dus dat telt niet echt vind ik.

Woede: Met welke beautyproducten heb je een haat/liefde relatie?
Oogpotlood. Ik vind het echt super mooi staan, maar met mijn (harde) lenzen is het een lastig product waar ik vrij snel last van kan hebben. Erg jammer want mijn ogen zijn gelijk veel mooier met een dun groen lijntje eromheen. 

Gulzigheid: Wat zijn je lekkerste beautyproducten?
Parfum vind ik echt heerlijk! Vrouwelijk, fris, van een bepaalde geur kan je spontaan vrolijk worden. Daarnaast vind ik lippenbalsem ook echt een geweldig product, bijv. het tinnetje Jip & Janneke lipbalm van de Hema, die ruikt zo onwijs lekker! En mijn oude Labello Cherry, jum!

Luiheid: Welk beautyproduct verwaarloos je uit luiheid?
Foundation. Het lijkt me niet heel erg fijn en vooral veel gedoe. Mijn huid is zelf niet echt een ramp, en met een beetje concealer kan ik verzorgd de deur uit. En dan ook nog het hele gedoe voor je de juiste kleur gevonden hebt waarna je tot de ontdekking komt dat de zomer er aan komt en een tintje donkerder toch beter past. Het niet-gebruiken van foundation is ook een stukje gierigheid, voor een goede foundation betaal je vaak wel wat meer, en dat heb ik er niet echt voor over.

Trots: Welke beautyproducten geven je het meeste zelfvertrouwen?
Dat is sowieso mascara! Ik zie er met een klein beetje mascara gelijk een heel stuk wakkerder uit, en dat is wel nodig voor een nachtelijke boekenwurm, hihi. Ik vind het fijn om mascara te dragen, misschien ook wel gewoon omdat het altijd goed is. Soms is bijvoorbeeld oogschaduw of een felle kleur op je lippen net een beetje to much voor een bepaalde locatie of situatie. Met mascara heb je dat niet zo snel, dat kan eigenlijk altijd en staat gewoon mooi verzorgd en vrouwelijk.

Lust: Wat vind je het meest aantrekkelijk aan het andere geslacht?
Dat is een moeilijke haha! Ik vind altijd heel veel verschillende types jongens leuk, maar bovenaan staan denk ik wel de boys met blanke huid, lichte ogen, sproetjes en donker haar. Sproetjes vind ik sowieso heel erg leuk staan bij jongens! Daarnaast heb ik ook wel een beetje een zwak voor gingers (waardoor een aantal klasgenootjes mij aan mijn Godsdienstleraar of zijn broertje willen koppelen; slecht idee!).
Qua gedrag vind ik het leuk als jongens een beetje stoer doen maar tegelijkertijd ook gewoon lief durven te zijn. Ook moet een jongen wel een klein beetje dominant zijn om het met mij uit te houden, anders loop ik zo over hem heen ;-)

Jaloezie: Welke items zou je het liefst ontvangen als cadeau?
Vooral dure dingen. Ik heb het geld er zelf niet voor over maar wil het wel graag hebben; een cadeau is dan echt een uitkomst. Op beautygebied gaat dit vooral over parfum of dure crème (die laatste betaald mijn moeder meestal deels voor mij omdat ik een vrij lastige en gevoelige huid heb en vaak gewoon een duur product MOET gebruiken).
Naast beautyproducten gaat het al snel over sieraden (horloge, kettingen), gadgets die ik niet echt nodig heb maar wel leuk vind, en boeken. Boeken zijn geweldig, maar ook behoorlijk duur. De afgelopen maanden heb ik behoorlijk wat boeken aangeschaft, en dat is toch wel een grote aanslag op mijn portemonnee.

Wat een lange maar leuke tag was dat! :) Ik wil zelf graag één van de meiden van Typisch Ons taggen; ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Als anderen deze tag wilt overnemen, laat even een reactie achter, ik vind het leuk om jullie antwoorden te lezen!

4 opmerkingen :

  1. leukleuk! Ik dacht al tijdens het lezen, deze ga ik ook doen, dus dat komt goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze tag is erg leuk om te lezen! :) Leuke antwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.