Terug van kamp! Auto gekaapt & Over De Streep

4 comments
Ik ben vandaag (maandag) terug gekomen van kamp, en wouw, het was geweldig! Een paar vrienden van mij gingen dit jaar niet mee op kamp, maar ook zonder hen was gaaf.

De eerste nacht hadden we gelijk al een dropping waarbij er ook auto's rondreden waardoor je gepakt kon worden en verder weg gedropt zou worden. Bij elke auto doken we dan ook de berm in, haha. Een van deze auto's ontdekte ons maar kon niets beginnen met een strook groen (bomen, struiken etc.) tussen de weg en het fietspad waar wij liepen en liet ons dan ook maar gaan om ons verderop op te wachten. Ondertussen bedachten wij een plan om de auto over te nemen zodra deze leider er uit zou stappen. Een eind verderop kwamen we inderdaad op een punt waar deze leider de auto verliet. Er stond nog een andere leider met auto bij, maar die kon niets beginnen toen onze groepsleider met de auto er vandoor reed. Het grootste deel van onze groep sprintte er achteraan om een eind verderop in de struiken te wachten om de terugkeer van de auto. Het was ons gelukt, we hadden een auto gekaapt! Jammer genoeg zat niet iedereen er in en moesten we terug, daar werden we ingesloten en uiteindelijk uit de auto gezet doordat de eigenaar van de auto via de kofferbak(!) de bestuurder vast wist te grijpen. Oeps! Groepsgenoten wisten er vandoor te gaan met de autosleutel, maar zelfs in het halve uur wachten tot zij gevonden waren zat ontsnappen er echt niet meer in. We werden opnieuw gedropt, en in plaats van een kwartier moesten we ineens nog bijna een uur lopen! We kwamen uiteindelijk pas om iets over half zes aan, als laatste groep.

Een ander hoogtepunt was "Over De Streep". Gelukkig niet met camera's erbij of iets in die richting, gewoon met onze eigen jongerengroep. Dit was gepland op de zondagavond en was behoorlijk heftig. Van tevoren zagen de meeste mensen het niet echt zitten, maar achteraf was eigenlijk iedereen wel positief. Er zijn zoveel dingen die we niet van elkaar weten! En natuurlijk hoef je niet alles te weten, maar het is goed om te weten wat anderen doormaken. Zodat je er rekening mee kunt houden. Zodat je er voor ze kunt zijn. Ik vond het zelf echt heel eng om bij sommige dingen over de streep te stappen, de meeste mensen die erbij waren ken ik al zo lang. Sommigen hadden mij zelfs gepest op de basisschool. Bij zulke mensen is het echt doodeng om je bloot te geven en om zo eerlijk te zijn. But I did! En eigenlijk ben ik heel trots dat ik het deed, toegeven dat het niet perfect gaat is al de eerste stap naar verbetering. Als niemand weet wat je doormaakt kan er ook niemand voor je zijn...

Kamp was voor mij heel erg geslaagd en ik ben blij dat ik toch mee ben gegaan ondanks dat ik een maand geleden nog twijfelde of ik er wel zin in had. Mijn Paasweekend was top! En dat van jullie?

4 opmerkingen :

  1. wat fijn dat je kamp zo leuk was!x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, superleuk geschreven! klinkt superleuk :)
    Liefs,
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klinkt echt als een topweekend :) over de streep lijkt me echt heel intens, moeilijk en mooi tegelijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.