VRAAG: Kruidvat, "de" of "het"?

3 comments
Bij het maken van het aanbiedingen-overzicht liep ik er voor de 100e keer tegenaan. Het lidwoorden-probleem! Bij "Etos" en "Trekpleister" is het niet zo moeilijk, daar klinkt "de" prima, maar "Kruidvat" is een ander verhaal. Omdat het om een winkel gaat zou ik er, net als bij "Etos", het lidwoord "de" voor willen zetten, maar dat vat... Normaal gesproken is het natuurlijk "het vat", maar wat moeten we dan aan met "Kruidvat"!?
Ik weet echt niet of ik hier nu "de" voor moet zetten of "het" en het probleem eeuwig blijven ontlopen blijft lastig...
Wat denken jullie? Is het "de Kruidvat" of toch "het Kruidvat"?

3 opmerkingen :

  1. Ik denk 'de Kruidvat', ik denk niet echt dat de naam gericht is op 'vat', dus dan klinkt het voor een winkel beter; de Kruidvat. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat het kruidvat het eerder zou zijn omdat het slaat op 'kruit vat' maar de kruidvat vind ik beter klinken haha ik zou het niet weten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zeg altijd gewoon de Kruidvat. :P

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.