Quick beauty tip #3

5 comments

Officieel is het nog geen zomer, maar de temperatuur buiten doet anders vermoeden. Een lekker zonnetje, watergevechten, zwembaden of plassen, een overdosis zonnebrandcrème en (jammer genoeg ook) zweet zijn ineens dingen waar we ons dagelijks mee bezig houden. Maar hierbij blijf je natuurlijk niet echt schoon. Zeker zweet, zonnebrandcrème en zwemwater is geen ideale combinatie. Gelukkig is er de douche, de geweldige douche! Maar wist je dat veel douchen eigenlijk helemaal niet zo goed is voor je huid?

Door vaak onder de douche te stappen en jezelf lekker schoon te schrobben kunnen allerlei huidklachten ontstaan. Schimmel, jeuk. Niet erg prettig dus. Maar toch is het wel fijn om met dit weer onder de douche te stappen. Maar wat dan?
Zeepvrij douchen! Je kunt nog steeds schoon worden, maar dan gewoon met water. Gebruik geen douchegel, badschuim of ander zeepproduct, en douche puur met water. Veel beter voor je huid en 100% irritatie-vrij. Als je ook je haar wilt wassen (wat je zelfs met dit weer natuurlijk niet elke dag moet doen) kan je dat bijv. aan de wastafel doen. Of op je knieën voor het bad of de douchecabine. Het klinkt een beetje omslachtig, maar sinds ik zeepvrij douche heb ik geen last meer van huidirritatie. Vroeger had ik namelijk altijd jeuk als ik gedoucht had, dus voor mij is dit de ideale manier!

Douchen jullie wel eens zeepvrij?

5 opmerkingen :

  1. Goede tip!
    Ik douche eigenlijk nooit zeepvrij, maar ik heb gelukkig ook geen last van huidirritatie na de tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig!
    Ik volg je al een tijdje.
    Wil je mij terug volgen op oolamoustache.blogspot.com ?
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat handig! Ik douche ook af en toe zeepvrij, maar dat is omdat ik dan zoveel haast heb dat ik gewoon geen tijd ervoor heb, haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.