Healthy food

3 comments
In de zomer ben ik al snel geneigd om ijsje na ijsje naar binnen te werken, zelfs met dit weer. En natuurlijk bakken chips, want dat is ook ineens veel lekkerder wanneer je aan de rand van het zwembad ligt. Hartstikke lekker, maar uhm... niet erg gezond. Gelukkig zijn er ook zat lekkere gezonde tussendoortjes!

Het beste is natuurlijk gewoon puur fruit. Frisse stevige appels zoals Pink Lady's, exotisch fruit zoals ananas en mango of frambozen en bramen uit eigen tuin; jum! Ook heel lekker: kiwi gold met aardbei.

Als het wat warmer is kan een frisse salade ook erg lekker zijn. Bijvoorbeeld wortel-salade met sinaasappel(sap) erdoor. Mijn favoriet: ijsbergsla met stukjes ananas en mais. Als je geen zin hebt in al dat snijwerk kan je natuurlijk ook zo een worteltje of stuk komkommer weg knabbelen. Vind je komkommer alleen niet zo? Dip het in grof zeezout of satésaus, deze verschillende smaken versterken elkaar!
Snoep-tomaatjes, mini-komkommers en worteltjes zijn ideale ook zomersnacks.

Toch niet zo'n zin in groente en fruit? Een rijstwafel met kaas kan ook heel lekker zijn. Net als ontbijtkoek, wat ook nog eens veel vezels bevat.

Andere lekkere dingen die gezond en lekker zijn: pure chocolade, (zelfgemaakte, zoute) popcorn (dit is veel gezonder dan chips en eigenlijk net zo lekker, omdat je er zout, paprikapoeder of peper over kunt doen) of een gekookt ei. Haal het eigeel uit het ei en mix dit met een klein beetje frietsaus, wat bieslook of peterselie er bij en afmaken met een snufje peper.

Liever een vloeibare snack? Maak een lekkere smoothy voor jezelf of gooi simpelweg wat stukjes fruit in je yoghurt in plaats van suiker, hagelslag of cornflakes. Ook "gezonde" cornflakes bevatten veel suiker.

Als je wat meer van hartig houdt kan je ook blokjes kaas nemen, met een druif of stukje ananas erop. Rookvlees met wat ei erin, ham met ananas (jum!) of nog lekkerder: ham met paturain of boursin erin. Nog pittiger? Neem pepercervelaatworst en eet dat met wat komkommer voor een verrassende smaakcombinatie.

Als het toch echt heel warm is en je het ijs niet kan laten staan; kies dan voor waterijs of maak zelf ijs.
In waterijs zitten veel suikers, maar bij andere ijssoorten zitten hier ook nog heel veel calorieën bij. Voor een keertje natuurlijk helemaal niet erg, maar liever niet twee keer per dag. 


Hopelijk hebben jullie niet al te veel honger gekregen van dit artikel ;-)
Wat is jullie favoriete gezonde snack?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 opmerkingen :

  1. uhmm.. mijn favoriete gezonde snack is dan denk ik een lekker bordje met wat fruit. :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk artikel! Mijn favoriete gezonde snack is denk ik een appel, lekker makkelijk. :p
    liefs, Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel!
    Ik volg je via GFC,volg je terug?

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.