Kruidvat rozenwater

9 comments
Op een aantal blogs heb ik inmiddels rozenwater voorbij zien komen, en wouw wat is iedereen er enthousiast over! Dat moest ik ook proberen! Tot zover mijn idee, want ik was "rozenwater" eigenlijk al lang weer vergeten tot mijn moeder er over begon. Of dat niet wat voor mij was, zij gebruikte het zelf ook altijd en dacht dat mijn huid wel blij zou worden van rozenwater. Niet old-skool zelfgemaakt zoals mijn moeder vroeger deed, maar gewoon van het huismerk van Kruidvat. Ik was benieuwd...

Goed, eerst even op een rijtje zetten wat rozenwater eigenlijk is. Volgens de flacon is het een reinigingslotion die de laatste onzuiverheden en sporen van make-up en reinigingsmelk van je gezicht verwijderd. Je schijnt rozenwater ook prima te kunnen gebruiken voor je haar of wanneer je gaat stomen voor een heerlijke geur, maar ik wil me nu even beperken tot de reinigende werking.
Misschien klinkt het een beetje over-done, om "de laatste restjes weg te halen", want "dan is je gezicht toch al schoon?", jammer genoeg niet. In reinigingsproducten, zeker oog make-up remover, bevatten vet, dat willen we dus eigenlijk wel weer van ons gezicht wassen.

Zelf gebruik ik niet erg veel gezichtsmake-up omdat ik er meestal gewoonweg geen tijd voor heb, maar toch wil ik mijn huid, zeker 's avonds, goed reinigen. In plaats van foundation komt er in de loop van de dag namelijk allemaal vuil uit de lucht op mijn gezicht, en dat doet je huid geen goed. Reinigen dus. Meestal was ik mijn gezicht gewoon met normaal kraanwater, dus dit ruikt in elk geval lekkerder!


Ik veeg mijn gezicht af met een watje waar ik rozenwater op gedaan heb, en dat voel je wel even. Niet vervelend, maar je voelt het "werken". Daarna breng in gewoon crème aan zoals ik gewend ben. Het resultaat: een rustige huid die zacht aanvoelt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een verrassend fijn product vind wat ik zeker op nieuw zou kopen. Één fles, waar je ongeveer €1,40 voor betaald, bevat 200ml en gaat dus behoorlijk lang mee. Echt een aanrader!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 opmerkingen :

  1. Ik had hem pas ook getest ja! Echt een fijn product!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het nog niet, maar het lijkt me heel fijn. En voor 1.40 kan ik het zeker een keer proberen.
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier heb ik al zoveel over gehoord! Lijkt me een erg fijn product, en ook lekker natuurlijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. deze zie ik wel vaker voorbij komen en telkens denk ik 'he, dat moet ik ook proberen.' maar ik vergeet dat soort dingen, haha. De volgende keer dat ik bij de kruidvat ben zal ik proberen het te onthouden :P

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een lekker product! Misschien ga ik het ook wel proberen. x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt mij echt een heel fijn product! Helaas kan ik tegen niets van het kruidvatmerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik had gelezen dat je er eerste paar weeken puisten van krijgt omdat je viezigheid uit je huid haalt na boven

    weet iemand of dat zo is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf niet extra veel last gekregen van puistjes door het gebruik van dit product. Het maakt mijn huid goed schoon en zorgt niet voor irritaties dus ik ben er erg tevreden over. En voor €1,40 kan je het vrij makkelijk een keer proberen; werkt het niet voor jouw huid dan zijn er op google nog vele andere toepassingen te vinden!

      Verwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.