Random review: NYC nagellak

5 comments

Ik was dringend op zoek naar een fijne doorzichtige nagellak. Topcoat of gewoon lakje maakte me niet zo veel uit, als hij maar een beetje snel zou drogen. Op dit lakje stond veelbelovend "In a New York Color minute", dus dat was het proberen waard. Vandaag een review van dit lakje en een ander prachtig glitterlakje uit de Expert Last Nail Polish -lijn, ook van NYC.


Dit zijn de lakjes nog een keer. Wat heeft het glitterlakje een toffe naam; Gramercy Glitz! De meeste namen van de nagellakken van NYC zijn overigens geïnspireerd op plaatsen in New York. Om eerlijk te zijn vind ik het potje van de doorzichtige lak wel veel mooier. De dop (doet me aan de doppen van O.P.I. denken!) is mooi matte, wat gelijk een stuk luxer staat.


Persoonlijk vind ik de dop van het doorzichtige lakje, nr. 202, fijner vasthouden bij het lakken, maar dat is waarschijnlijk een kwestie van wennen. Wanneer je vaak catrice of gosh gebruikt zal je vast minder moeite hebben met de brede dop van het glitterlakje, nr. 155. In de lak met glitter zit overigens een klein metalen balletje. Dat vind ik een groot pluspunt, want zo blijft de lak goed vloeibaar doordat het balletje als je de lak pakt door de lak heen beweegt.  


Dit lakje geeft een subtiele glans, die je op de foto -jammer genoeg- bijna niet ziet. De lak droogt inderdaad erg snel, maar hij droogt niet zo mooi. Je nagel is niet bepaald smooth te noemen met dit lakje op. Wanneer je het lakje als topcoat over een ander lakje heen draagt lijkt hij ook aan de onderste laag te gaan "trekken" waardoor er een raar patroontje ontstaat. Dit zie je alleen van dichtbij, maar het is wel jammer als je deze lak over een perfecte nailart aanbrengt. De lak blijft daarentegen wel lang zitten.



Wat zijn glitterlakjes toch moeilijk op de foto te zetten! Dit lakje straalt je werkelijk tegemoed en bevat allerlei verschillende kleurtjes glitter, voornamelijk met koele ondertoon. Van de lichtroze kleur in het flesje zie je overigens niets terug op je nagel. De glitters zijn vrij chunky, maar nog wel op een mooie manier. Pluspunt: dit lakje is in vergelijking met andere glitternagellak heel makkelijk te verwijderen.


De doorzichtige lak viel dus een beetje tegen door het vreemde opdrogen, maar de glitterlak is echt een prachtige lak. Voor de glitterlak betaal je overigens €2,99, en voor de doorzichtige lak €2,29. Dit merk is verkrijgbaar bij o.a. Kruidvat en Trekpleister.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 opmerkingen :

  1. Ziet er goed uit! Ik vind dat glitterlakje zooo mooi:)
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke lakjes,dat gliternagelakje vind ik heel leuk!
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het glitterlakje is echt heel mooi, me likes glittz&glams. Jammer van de slecht opdrogende topcoat :(

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.