To buy or Not to buy: Samsung Galaxy Ace

4 comments
Al heel lang begint mijn hartje sneller te kloppen wanneer ik de Samsung Galaxy Ace ergens in een foldertje zie staan. 5 megapixel camera met flitser, touchscreen, wifi en ook nog relatief goedkoop. Dit schatje stond lange tijd voor €200,- op de site van de Dixons, en dat vond ik toch net even te veel. Maar nu staat hij voor €177,- als simlock vrije telefoon in de folder bij de Media Markt. Hebben hebben hebben! Of toch niet...?

Mijn oude telefoon, een Samsung E900, die ik al heb sinds de brugklas (inmiddels al een jaar of vijf dus) doet het eigenlijk nog prima. Alleen ermee op internet gaan, dat is geen doen. Wifi heeft hij niet, en gewoon internet is behoorlijk duur en onhandig. De muziekspeler laat ook wat te wensen over, maar daar pak ik meestal gewoon mijn mp4-speler voor. Foto's maken doe ik er nauwelijks mee, want de 2 megapixel camera was in het begin natuurlijk geweldig, maar is het nu ook niet helemaal meer.

Oftewel. Ik wil een nieuw toestel. Niet omdat ik hem echt nodig heb, maar meer "voor de fun". Goede foto's maken, touchscreen, wifi en een mobiel die je wel in het openbaar uit je zak durft te halen, het klinkt allemaal erg verleidelijk. Veel beter zal ik niet kunnen vinden voor deze prijs, omdat ik toch graag een prepaid of simlock vrij toestel wil. Maar ja, tegenargumenten zijn er ook genoeg:
1. Mijn oude telefoon doet het nog prima en is gewoon onverwoestbaar (wat deze telefoon waarschijnlijk niet zal zijn) waarom zou ik die vervangen?
2. Deze telefoon is veel groter, dat is niet bepaald praktisch in je rokzak op school.
3. Hij kost toch nog wel €177,- euro. Dat is toch wel 36 uur werken... Ik heb het geld wel, maar heb ik het er voor over?
4. De prestaties van deze telefoon vallen volgens sommige reviews behoorlijk tegen. Het is vast beter dan wat ik gewend ben, maar toch? Kan ik dan niet beter voor een andere telefoon gaan?
5. En stiekem ben ik ook wel gehecht aan mijn oude mobiel. Zijn ouderdom is ideaal, want je kunt hem gerust ergens op een tafeltje laten liggen of in de zwemtas laten zitten zonder dat hij gestolen wordt. En ik ben nu niet verslaafd aan mijn mobiel... dat zou ik met zo'n smartphone toch wel kunnen worden.
6. Heb je wel wat aan zo'n smartphone als je niet van plan bent een internetabonnement af te sluiten. Natuurlijk kan ik thuis op het netwerk, en op sommige plekken gebruik maken van wifi. Maar is een grotendeels offline smartphone niet heel frustrerend?


Ik vind deze telefoon mooi, maar ik weet nog niet of ik hem zo graag wil hebben dat ik er €177,- voor neer wil tellen. Denken jullie dat hij het waard is?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 opmerkingen :

  1. Ik heb hem nu bijna een jaar en ik moet zeggen dat ik best wel tevreden ben. Het is natuurlijk geen iPhone, maar zoveel betaal je er ook niet voor. De batterij gaat wel onwijs snel leeg en de telefoon is niet altijd even snel, maar misschien komt dat wel omdat ik hem al een tijdje gebruik. Ik weet niet of het heel prettig is zonder internetabonnement, maar er zijn genoeg plekken met wifi tegenwoordig. Denk er maar goed over na, maar ik kan hem je wel aanraden. Ik denk precies wat je kunt verwachten voor dat bedrag.

    liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ken deze telefoon niet echt, je moet zelf beslissen! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn moeder heeft deze telefoon. Ik zit er zelf ook wel eens op om iets voor mijn moeder te doen maar ik vind hem niet echt fijn. Misschien dat het komt doordat ik een iPhone gewend ben, maar de besturing en het menu is niet echt mijn ding. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Ik hoop dat je een keuze kan maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb de ace en heb deze ooit uitgezocht vanwege zijn mooie looks (iphone look-a-like), maar ik ben er erg blij mee. Werkt goed, redelijk snel en ik werkte in het begin ook alleen met wifi en dan thuis ook op het netwerk en ik vond het niet vervelend ofzo. Nu moet ik wel zeggen dat ik nu wel een internetabbo heb en dat natuurlijk nog fijner is, maar ik kan je de telefoon echt aanraden :)

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.