Doe creatief! #1

15 comments
Ik vind het echt heerlijk om creatief bezig te zijn. Of het nu een simpele schets van een manga-figuurtje is, een verhaal of een compleet schilderij, want "creatief doen" word ik blij! Het is echt een heerlijke uitlaatklep en je krijgt er positieve energie van! Het is nu eindelijk zomervakantie en daardoor heb ik heel veel extra tijd om creatief bezig te zijn. Vandaag laat ik jullie zien wat ik de afgelopen tijd gemaakt heb!


Hierboven een schets in 2B potlood. Het moet een meisje voorstellen die voor het raam staat, maar op de tekening zie je ook een bloem. Deze bloem stelt tegelijkertijd het rokje van het meisje voor waardoor ze net een balletdanseres lijkt. Een beetje surrealistisch dus. Het idee komt overigens niet van mij, maar van een plaatje wat ik op internet tegenkwam (op 9gag -haha- sinds wanneer kom je daar mooie plaatjes tegen!?).

Hierboven een een foto (is ook creatief toch?) van mijn potloden. Aquarelpotloden van Bruynzeel, love them! Ik heb deze potloden al weer een paar jaar geleden gekregen maar ik werkte liever met gewone potloden in zwart wit. Nu moest ik er toch echt aan geloven, totaal iets anders: kleur!
Ik heb de basis, na de schets met B2 potlood, opgezet met deze aquarelpotloden zodat ik vast de juiste kleuren had en de lijnen duidelijk genoeg bleven om te zien, maar later niet lelijk aanwezig. 

Zie hier, het resultaat van "meisje met de bloem". Hij is niet perfect, maar ik vind hem behoorlijk goed gelukt. Normaal kan ik namelijk helemaal niet overweg met verf, maar nu ik er rustig voor ging zitten viel dat heel erg mee. Ik vind de tekening/ schildering echt iets bijzonders hebben.  

Na de tekening van het meisje met de bloem was het tijd voor totaal iets anders. Papieren bootje trekken altijd mijn aandacht, dus dat zou een stuk van de tekening worden. Maar dat pakte anders uit als verwacht. Na heel veel gummen had ik eindelijk een schets op papier. Totaal iets anders dan verwacht, maar het proberen waard. Na aquarelpotlood en acrylverf was dit het resultaat:

Zweverig en dromerig, maar ik vind het wel wat hebben. Deze tekening is overigens nog niet helemaal af want ik wil de maan nog in het water laten weerspiegelen, dus dit is meer een preview.

Houdt er rekening mee dat ik geen echte "artiest" ben, en dat ik ook het vak kunst op school niet volg. Ik doe dit dus puur als hobby, en vind een paar "foutjes" dan ook meestal niet zo erg.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien wat voor creatiefs ik de afgelopen tijd gedaan heb.

15 opmerkingen :

  1. Wauw echt heel mooi.
    In die laatste tekening zit echt diepte en een mooie betekenis!
    super<3
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat mooi gemaakt zeg! Echt heel knap! :-)
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi leuk! Lekker blijven doen dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. erg gaaf, vooral die met de bloem is echt een tof idee! Je stijl is ook mooi, heerlijk zacht, zoals het water in de tweede schildering en de bloem in de eerste.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het echt heel mooi!
    X leila in wonderland

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden zeg! Leuk ook die afbeelding met Doe Creatief erop. :) De bovenste tekening herkende ik direct van die foto; zoo mooi vind ik die. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.