Gekleurde mascara

5 comments
Naast basic zwarte mascara en alle varianten die make up fabrikanten daarop verzinnen ("intense black" bijvoorbeeld) zijn er natuurlijk ook nog een leuke blauwe, bruine, paarse en soms zelfs groene mascara's. Maar waarom zijn er eigenlijk zoveel kleuren mascara's? Tijd om eens een artikel te wijden aan het fenomeen "gekleurde mascara"!

Het is goed om te weten dat elke kleur mascara een ander effect heeft op de manier waarop jouw ogen en jouw wimpers eruit zien. Zo zou bruine mascara je wimpers voller laten lijken, terwijl zwart juist je wimpers optisch verlengt.Ook kan je voor een gekleurde mascara kiezen als je zwart erg "hard" vind staan in je gezicht. Als je een lichte huid en licht haar hebt kan bruine mascara veel natuurlijker staan dan zwart, wat ook zeker geld voor meiden met rossig haar.
Groene, paarse en blauwe mascara is echt iets voor de liefhebbers, bijvoorbeeld als dit mooi staat bij jouw oogkleur (groen om het groen in je ogen te benaderukken, blauw bij blauwe ogen of door paars groene ogen feller over laten komen) of toevallig matched met de kleur oogschaduw die je draagt. Vaak blijven je wimpers er licht uitzien met deze kleuren op, deze mascara's zullen je wimpers dan ook niet echt verlengen.Persoonlijk ben ik groot fan van bruine mascara. Niet omdat ik bruin nu zo'n mooie kleur vind, maar omdat dit gewoon net iets natuurlijker staat. Wanneer iemand zich afvraagt of je mascara draagt of dat je van jezelf zulke mooie wimpers hebt, dat is voor mij de ultieme mascara. Wanneer ik zwarte mascara draag zie je net iets te goed dat ik mascara draag en is het ook goed wanneer ik bij de bottom lashes een paar haartjes vergeten ben. Bruin ligt dichter bij mijn werkelijke kleur en staat ook gewoon net iets "echter".

Jammer genoeg is de beauty-industrie niet zo'n grote fan van gekleurde mascara's. Budget-merk 2True wat een groot aanbod gekleurde mascara's had is niet meer verkrijgbaar en ook bij Essence zijn de All Eyes On Me mascara's met een kleurtje verdwenen. Catrice kwam een paar maanden geleden nog wel met een groen-zwarte mascara in een limited edition, maar de keuze blijft beperkt. Ook bij de "grote merken" zijn gekleurde mascara's erg zeldzaam. Black-brown is het kleurrijkste wat je daar aan zal treffen... En dan komt in mijn hoofd natuurlijk de vraag op:

Ben ik soms de enige die een gekleurde (liefst bruine) mascara kan waarderen? 

 

5 opmerkingen :

  1. Ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd om een andere kleur mascara te dragen, maar ik denk dat bruin best mooi kan zijn!
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ooit nog eens een bruine mascara kopen. Helaas is mijn zwarte nog lang niet op (eerst opmaken, dan nieuwe kopen). Ik ben blond en een bleekscheet, bruin is dus ideaal voor mij (mijn wimperkleur is ook donkerbruin). En echt gekleurde mascara lijkt me niks. Blauwe mascara was een tijdje geleden toch ook wel in? En witte mascara heb ik ook wel eens gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik draag alleen maar zwarte mascara. Ik wil wel bruine mascara, maar ik heb al bij veel winkels gekeken maar ik kan ze nooit vinden. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben nog niet echt een mascara fan, dus ik gebruik een gewone zwarte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha, bij gekleurde mascara denk ik gelijk aan de knalblauwe miss sporty mascara die ik 8 jaar geleden had :P Over bruine mascara heb ik niet echt nagedacht, maar mijn wimpers zijn bijna zwart van zichzelf, dusja, niet voor mij.. Maar heel veel sterkte in je zoektocht, misschien heeft de hema nog een bruine mascara in het assortiment?

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.