Moviemonster I

4 comments
Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar de afgelopen maanden heb ik meer films gekeken dan normaal in een heel jaar bij elkaar! Ik heb niet echt voorkeur voor één bepaalde soort film, dus meestal kijk ik gewoon met anderen mee of kijk ik een film die ik toevallig tegenkom. Mijn filmkeuze van de afgelopen tijd varieert dan ook van Jackie Chan's Who Am I tot The Boy She Met Online en Cars 2.
Het leek me leuk een aantal artikelen aan deze films te wijden, want met het druilerige weer in Nederland of de uren die je moet doorbrengen op de achterbank zijn wat leuke filmtips natuurlijk geen overbodige luxe!

De eerst film waar ik het over wil hebben is een echte meidenfilm met een thema dat ergens tussen muziek en vergeving in zweeft. Ik heb het over The Last Song. Ik had geen hoge verwachtingen van de film, maar halverwege de film begon het verhaal toch ineens meer inhoud te krijgen.


In deze film speelt Miley Cyrus het rebelse tienermeisje "Ronnie" die samen met haar broertje de zomer bij haar vader door moet brengen. Sinds haar ouders gescheiden zijn heeft Ronnie zelfs geen piano meer willen spelen, hoewel dit vroeger haar grote passie was. Bij haar vader ontmoet ze Will, een jongen waar ze eerst niet veel van moet hebben maar die later toch haar hart weet te veroveren. Wanneer blijkt dat Ronnie's vader kanker heeft verandert alles. Een typische luchtige meidenfilm krijgt een stuk meer inhoud nu vergeving  belangrijker wordt dan de sixpack van Will.
Van het IMDb kreeg deze film een 5,0 maar ik vind dat deze film wel een 8,0 verdient!


De volgende film waar ik het over wil hebben is
The Boy She Met Online. Een film die ik keek nadat @JustSemir er een tweet over plaatste. Kijk hieronder de trailer.




In deze film chat de 17 jarige Cami met de aantrekkelijke 23 jarige Jake, maar het blijft niet bij chatten. Cami wordt verliefd op Jake, al is er één ding dat ze nog niet van hem weet. Hij is namelijk net vrijgekomen uit de gevangenis. En dat gevangenis-verleden laat hem nog niet helemaal los. Tel daar een overbezorgde moeder bij op en je snapt dat Cami het er niet makkelijk mee heeft. Een film met zowel een familiedrama als actie en romantiek. Van het IMDb krijgt deze film een 3,4 maar ik zou hem toch zeker wel een 6,5 willen geven!


Om dit artikel wat luchtiger af te sluiten: Madagascar 2; Escape To Africa. Gekeken op een regenachtige middag samen met mijn beste vriendin, omdat we gewoon eventjes helemaal nergens aan wilde denken, al lukte dat nog steeds niet helemaal. Andere goede motivatie om deze film te kijken: deel drie draait al in de bios, dus: deel twee kijken om alvast in de stemming te komen!


In deze film is het de New Yorkse dieren ein-de-lijk gelukt om van Madagaskar af te komen, maar in Afrika is het leven ook geen feestje. Oké, het leven lijkt er eerst geweldig, maar zebra Marty wordt behoorlijk moe van al zijn dubbelgangers, Gloria krijgt te maken met de charmes van een wel hele gladde jongen, Melman de giraffe kijkt de dood in de ogen en ook voor Alex valt het tegen als zijn moves in zijn eigen familie niets voorstellen. We zien ook het grappige oma'tje uit de vorige film terug, evenals de pinguins en koning Julian. Een grappige film met een beetje familiedrama, schattigheid van Alex als welpje, vriendschap, liefde en dat alles afgesloten met het bekende "We like to move it, move it!"
Van IMDb kreeg deze film een 6,7, zelf gun ik deze grappige beestenbende een hoger cijfer: een 7,5.

De komende tijd kunnen jullie nog een groot aantal filmreviews verwachten, dus hopelijk vinden jullie dat een beetje leuk ;-) O, en als jullie nog filmtips hebben hoor ik ze graag!

4 opmerkingen :

  1. Haha, ik heb alle drie de films gezien. Last Song helemaal mee eens, verdient meer dan een 5. Vond het schattig toen ze de diertjes ging redden. The boy she met vond ik eig best saai, het einde kon je zo voorspellen en ze is 17. Al die ouders die hun kinderen waarschuwen over ontmoetingen met chatpersonen.Ik wil echt wel Madagascar drie kijken, de laatste twee vond ik leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze soort artikel heel handig voor mijn film middagen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lijken me leuk!
    Liefs Puck.

    PS: Join my winparty! 8 giveaways with awesome items!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Those all seem worth watching! Thank you for the movie inspiration, it's been really rainy here lately so I'll definitely be needing something to watch :)

    Thank you for the comment! I'm still just thinking about new camera, but thanks for letting me know that your friend is happy with that Canon. :)

    Stop by anytime again! Have a nice Sunday.

    Satu
    Indie by heart

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.