Reasons to smile

6 comments
Hoe opgewekt ik vaak ook over wil komen, ik ben lang niet altijd Little Miss Sunshine herself. I'm only human, zoals Hayley van Paramore zou zeggen. Maar gelukkig zijn er ook genoeg dingen waar ik wel blij van werd, zoals de kleine dingen en gebeurtenissen hieronder:


Midden in de nacht door de polder lopen en dan heel hard meezingen met alle liedjes waarvan je niet wist dat je vrienden ze ook kende. Zo heb ik tijdens de dropping op kamp samen met een vriend van me heel hard Avril Lavigne's Wish You Were Here, Amy MacDonalds' This Is The Life en nog heel wat andere liedjes geschreeuwd. Loved it!

In een stro- of hooiberg zitten. Oké, misschien kriebelt het een klein beetje en is het stoffige ook niet helemaal geweldig, maar het is zo'n heerlijk plekje! Heerlijk onderuitzakken, bijkletsen en lekker doelloos stukjes stro breken (alsof je in het gras zit te praten terwijl jij alle grassprietjes uit de grond trekt). In en op zo'n stroberg slapen is trouwens ook een geweldige ervaring! Lange mouwen en slaapzak zijn dan wel aan te raden, anders zit je compleet onder de schrammen de volgende ochtend. O, en douchen nadien is wel een must ;-)

Na jaren ineens weer de intro horen van een programma dat je als klein kind graag keek. Toen de hele wereld nog één grote mooie speeltuin was en je papa nog zag als de sterkste van de hele wereld. Heerlijk om je door zo'n liedje mee terug te laten nemen naar de tijd waarin je je geen zorgen hoefde te maken over relaties, populariteit, puistjes en ongesteld zijn tijdens het zwemmen.

Dat moment wanneer je helemaal niemand verwacht en er ineens twee vriendinnen voor de deur staan. "Schuilen voor de regen" haha. Daarna nog gezellig met de meiden gelunched en onverwacht goede gesprekken gehad. Heel erg nice!
Spontane watergevechten! Na wat facebook-berichtjes over watergevechten stonden een paar dagen later ineens twee vriendinnen voor de deur die normaal niet zo gek veel met elkaar omgaan. "Jullie komen toch niet voor dat watergevecht hè?" "Nee joh!" Toen ik buiten stond kwamen de enorme waterflessen achter onze plantenbakken vandaan en was er geen ontkomen meer aan. We zijn daarna de halve wijk door gerend met flessen water om vervolgens als verzopen katten mijn wiskundeleraar tegen te komen. Een beetje gênant, maar zeker een leuke herinnering!



Kampvuren! Daar mag je me echt voor uit bed halen. Wanneer je allemaal tegen elkaar aan om een knisperend vuurtje heen zit met boven je hoofd een prachtige sterrenhemel; perfect!

Foto's terugkijken van kamp en zien dat ik op werkelijk elke foto straal. Zelfvertrouwen, blijheid. Geweldig om te merken dat een weekje er tussenuit met mijn vriendengroep me zo veel goed doet.

Je met een enorme groep gedragen als een stel 8-jarigen en een spel verzinnen waarbij je van hooibaal naar hooibaal moet springen. Even een rondje lopen veranderde spontaan in de leukste middag die ik in tijden met buurtgenoten heb gehad.

Wanneer een klant je bedankt voor de leuke service! Daar doen we het voor toch? Ik werk op de markt en daar maak je toch wel lange dagen maar ik moet er niet aan denken een ander baantje te hebben. Ik heb geweldige collega's en de meeste klanten zijn hartstikke lief. Anders nog iets?



Ontdekken dat een leuk persoon dezelfde interesses heeft als dat jij hebt. Zo was ik helemaal blij verrast dat mijn achternicht (en vriendin at the same time) ook groot fan was van Avril Lavigne en vond ik het leuk toen ik merkte dat zij ook The Legend Of Korra keek.

In real life een complimentje krijgen over je profielfoto op facebook. Iets heel kleins, maar stiekem wel erg leuk!

Wanneer een kunstproject waar ik zonder verwachtingen aan begin spontaan heel goed uitpakt. Het is zo gaaf om iets te kunnen maken waar je trots op kunt zijn!

Notitieboekjes terugvinden van jaren geleden! Zo vond ik laatst een bloknote waarop we berichtjes heen en weer hadden geschreven over alles waar we op dat moment mee bezig waren. Jongens dus. En dat alles natuurlijk met schuilnamen via ons geweldige winkelnamen-systeem. Bij sommige winkels heb ik nog steeds een associatie met die jongens, hihi.

Respect krijgen als reporter van de schoolkrant. Bij ons op school word daar behoorlijk neerbuigend over gedaan, maar wanneer ik rond loop met een spiegelreflexcamera om mijn nek scheelt dat behoorlijk. Ineens vinden mensen je interessant in plaats van suf. Nice!

Door je eigen stad fietsen of skaten en ineens beseffen dat je op een geweldige plek woont. Dit overkomt me in de lente en zomer bijna elke week wel een keer. Dan kijk in naar de lucht, de natuur of naar mooie gebouwen en ben ik er heel eventjes heel trots op dat ik in het prachtige Gouda woon!


Volgende keer dat ik over iets kleins zeur moet ik dit artikel nog maar een keertje lezen; er zijn zoveel redenen om te lachen! En het schijnt zelfs dat wanneer je niet blij bent, maar toch met een lach op je gezicht rondloopt je lichaam een stofje aan gaat maken waar je wel blij van wordt, super toch!?
En waar worden jullie blij van?

6 opmerkingen :

  1. wat leuk, veel dingen herken ik wel zoals het ontdekken dat iemand van een zelfde artiest houd! Hahaa
    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi artikel! Ik zit hier te reageren met een dikke smile op men gezicht! Het is altijd leuk als je plots ontdekt dat er iemand dezelfde interesses heeft als jezelf, dan kan je wel uren over hetzelfde praten! Je hebt echt een leuke blog, ik was al overtuigd toen ik je 'over mijn blog' las, maar na dit artikeltje ben ik zeker overtuigd om je te volgen!
    xoxo
    thisrecklessgirl.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post, in een hooiberg zitten heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuke post! Ik heb nog nooit een kampvuur meegemaakt. Ik word blij van complimentjes over mijn blog :) en vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier word ik helemaal vrolijk van :) en het is echt leuk om vakantiefoto's terug te kijken en dan te zien dat je straalt, het maakt de herinneringen nog fijner!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.