Review: Hema volume shampoo

4 comments
Dit is niet de eerste keer dat ik shampoo van de HEMA probeer. In de meivakantie was mijn vader namelijk vergeten shampoo mee te nemen, dus toen hebben we bij de HEMA in de buurt de eerste te beste shampoo meegepakt. Een prima shampoo voor niet al te veel geld. Nu ik nu toch eens eindelijk door al mijn restjes shampoo heen ben geraakt was het voor mij ook tijd om nieuwe shampoo te halen. Bij de HEMA dus, voor €1,50. Zou dit net zo'n budget-topper zijn als de shampoo die mijn vader had?




Voor anderhalve euro ben je in het bezit van 250 ml volume shampoo. Op de verpakking staat dat deze shampoo het haar zou moeten verstevigen en meer volume zou moeten geven. Mijn idee van shampoo is vooral dat het je haar en hoofdhuid zou moeten reinigen, maar dat wordt dan weer niet op de verpakking vermeld. Wel staat er dat de shampoo elke dag gebruikt kan worden, wat vaak aangeeft dat de shampoo niet erg uitdrogend maar ook niet extreem verzorgend is.
Allemaal leuk en aardig wat er wel en niet op de verpakking vermeld staat, maar doet de shampoo ook wat hij zou moeten doen? Ja en nee. De shampoo werkt prima als shampoo, ruikt lekker en zorgt voor schoon haar. Het volume-deel van de belofte op de verpakking zie ik niet terug wanneer ik in de spiegel kijk. Heel jammer, want volume is juist datgene wat je verwacht van een volume shampoo.

Misschien zou het product beter werken als je nadien geen conditioner gebruikt, of een conditioner die gericht is op het zorgen voor volume in je haar. Ik heb namelijk gebruik gemaakt van mijn "gewone" conditioner na het gebruik van deze shampoo.

Toch ben ik niet geheel ontevreden, mijn haar was schoon en rook fris. En ook over de verpakking ben ik erg te spreken. Het klepje voorkomt lekken (de vorige verpakking van de HEMA shampoo's hoefde je alleen in te drukken, en dat gebeurde iets te makkelijk in je weekendtas) en door de grotere schroefdop kan je ook het laatste restje er goed uit krijgen.

Voor €1,50 een prima shampoo, maar als je op zoek bent naar een volume shampoo zou ik niet voor deze shampoo gaan. Ik ga deze shampoo gewoon opmaken, maar volgende keer als ik bij de HEMA shampoo koop pak ik weer de gewone variant; die was net zo fijn, maar daar word je in elk geval niet teleurgesteld door loze beloften over volume.

4 opmerkingen :

  1. Ik hou niet van shampoo die volume heeft omdat ik van mijzelf al dikke haar heb, ik wil dan juist minder volume hihi. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt opzich wel goed! Fijne review :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt opzich wel fijn. Volume wil ik alleen juist niet, ik denk dat ik bij Guhl blijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat hij niet doet wat ie belooft, maar €1,50 is ook echt niks. Je kunt voor dat geld bij de Action een shampoo kopen van een duurder merk. Voor dezelfde prijs!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.