Blogger met een kruisje

2 comments
Dat ik een blog heb en dus blogger ben is jullie vast niet ontgaan, dat ik ook christelijk ben (het kruisje) zullen jullie misschien niet weten. Beide dingen vind ik belangrijk, maar gaan niet vanzelfsprekend samen. Want kan je als christen wel druk zijn met zo iets "oppervlakkigs" als een beautyblog? Of bied het juist hele mooie kansen?

Ik zie mijn eigen blog in elk geval niet als een beauty-only blog. Natuurlijk vind ik het heel leuk om over beauty te schrijven, maar ik houd van variatie. Ik probeer te schrijven over veel verschillende onderwerpen omdat ik ook veel verschillende dingen leuk en interessant vind. Daardoor schrijf ik zowel over een prachtige nagellak als over mijn geloof en mijn favoriete muziek.

Christen zijn is voor mij zeker geen beperking. Want wie zegt dat je als christen niet met make-up bezig mag zijn? Ik geloof er zeker in dat God ons prachtig heeft gemaakt maar sluit dat make-up dan gelijk uit? Ik denk het niet. God maakte ons prachtig waardoor we zeker trots op onszelf mogen zijn. Maar we dragen ook niet alleen maar basis-shirts om maar even wat te noemen. Natuurlijk mag je jezelf mooi presenteren! Een mooi t-shirt, een leuk jurkje, een likje mascara een lijntje oogpotlood: helemaal prima. Als jij blush of concealer mooi vind denk ik niet dat God daar een probleem mee heeft, om het zo maar even te zeggen. Zolang niet jouw hele leven om die ene hobby gaat draaien is er helemaal niets mis mee om die hobby te hebben, of dat nu beauty, toneelspelen of paardrijden is.

In eerste instantie blog ik gewoon om het bloggen. Ik vind het leuk om stukjes te schrijven en vind het nog leuker om daar reacties op te krijgen. Daarnaast is het natuurlijk ook een prachtig middel om mensen eens wat meer te laten weten over mijn geloof. Want de gedachte is al snel dat je als christen niets mag, maar dat is zeker niet waar. Geloven geeft mij juist vrijheid! Ik verwacht niet dat er door mijn blog wonderen zullen gebeuren, al kan het natuurlijk altijd, maar ik vind het gewoon fijn om het te kunnen bespreken. Mijn geloof is net zo goed een stukje van mij als mijn liefde voor fotografie, muziek en tekenen.

In de eerste brief aan de gemeente van Korinthe staat in hoofdstuk 6, vers 12, een hele mooie tekst die wel toepasselijk is wat dit betreft:
 "U zegt: ‘Alles is mij toegestaan.’ Maar niet alles is goed voor u. Zeker, alles is mij toegestaan, maar ik mag me door niets laten beheersen."
Zeker een tekst om eens over na te denken!

2 opmerkingen :

  1. mooi geschreven, ik ben zelf ook christelijk maar ik heb er ook geen moeite mee als ik blog. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, echt heel mooi beschreven! Ik heb zelf soms wel eens: ga ik niet te ver in mijn liefde voor muziek/kleding/etc, wat staat er bij mij op de eerste plaats..
    Jouw manier van schrijven vind ik echt heel fijn, het feit dat je ook over het geloof schrijft en de manier waarop is bewonderingswaardig. En je slaat echt de spijker op z'n kop met "geloven geeft mij juist vrijheid"

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.