Boys vs. Girls: Zombie apocalypse?

2 comments
Dat jongens en meiden anders zijn weten we allemaal, maar soms worden we daar op een wel heel "bijzondere" manier aan herinnerd. Afgelopen vrijdag, voor de gymles, stond ik met een groepje te praten aan een van de sta-tafels in de hal. En tijdens dat gesprek kwamen die verschillen onbewust toch wel heel duidelijk naar voren. Lees verder voor dit grappige, eerlijke en onthullende verhaal!

"Pff, ik zou meer moeten trainen" zuchtte Abel, kijkend naar zijn biceps. "Dat valt toch wel mee." In elk geval had hij de dunne armpjes die hij in de tweede klas nog had weten te transformeren tot armen die zichtbaar getrained waren. In tegenstelling tot de armen van de meiden om me heen. Maar ja, meiden hoeven niet te trainen toch? Naar eigen zeggen vond hij trainen leuk, en vooral hard nodig. "Want als er een zombie apocalypse komt moet je je wel kunnen verdedigen!"
Hij keek de groep rond met een blik die zeggen wilde "En dan gaan jullie meisjes er allemaal aan, omdat jullie niet trainen." Een andere jongen moest dat nog even versterken "Ja, als de zombies komen is het ieder voor zich."  "En wat dachten jullie ervan de vrouwen en kinderen te beschremen?" merkte Laura op. "Grote onzin." vonden de jongens. "Ja, leuk, een wereld met alleen nog maar mannen." zei ik voorzichtig. Laura's moederinstinct kon zich niet inhouden; "Dan sterven jullie uit man!" Dan sterft onze hele soort uit." Dat vonden de jongens niet zo'n probleem. Ton zag het wel zitten, zo'n wereld zonder vrouwen en kinderen. Het feit dat er ook nog zombies rond zouden lopen werd voor het gemak door beide partijen maar even vergeten.
Ineens betrok Abels gezicht terwijl hij de woorden "Alleen nog maar mannen..." uitspuugde. Hij maakte een zelfmoordgebaar als teken dat hij dat toch echt niet zag zitten. Wij meiden waren opgelucht dat hij als jongen toch inzag dat het uitsterven van een soort, puur omdat de mannen van de soort te lui waren de vrouwen te beschermen, wel erg ver ging. Ons geweldige moederinstinct zou natuurlijk nooit de mensheid laten uitsterven! "Ik zou echt niet willen leven in een wereld zonder seks." was zijn echte motivatie. Niet erg "moederlijk", maar ach. Tenminste wel eerlijk.


> De namen die ik heb gebruikt zijn fictief i.v.m. de privacy van mijn schoolmates. <

Hopelijk vonden jullie het leuk/ grappig om dit soort artikelen te lezen. En voor degenen die geïnteresseerd zijn in de serieuze verschillen tussen boys en girls; binnenkort schrijf ik een artikel over een geweldig boek over die verschillen. Dit boek bevat handige tips om (hetero) jongens en hun onvoorspelbare gedrag beter te begrijpen, maar daarover komende week meer!

2 opmerkingen :

  1. Hahaha, erg leuk om te lezen!
    Vooral om het stukje ''Het feit dat er ook nog zombies rond zouden lopen werd voor het gemak door beide partijen maar even vergeten. '' moest ik hardop lachen :)

    Ik had je trouwens een mailtje over de 10 weeks of nail-art challenge gestuurd, had je die al gelezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig!
    Ik volg je al een tijdje via GFC..
    zou je me terug willen volgen?
    xoxo'

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.