Hobbybeurs Bleiswijk (inlc. aankoopjes)

4 comments
Het is inmiddels alweer een paar weekenden geleden dat mijn vader ineens besloot om naar een hobby beurs te gaan. Er waren op de beurs in Bleiswijk deze keer namelijk ook modelspoorbanen, en daar is hij gek op. Spontaan riep mijn moeder dat het wel leuk was om een keer met het hele gezin te gaan. En daar gingen we dan, op naar Bleiswijk!
Swiebertje en de burgemeester in de keuken bij juffer Saartje, op poppenhuis-formaat.

Ik was al wel eerder op treinenbeurzen (met mijn vader) en poppenhuizenbeurzen (met mijn oma) geweest, maar nog nooit op een hobbybeurs. Op de hobbybeurs waren tientallen, misschien wel honderden kraampjes waar allerlei hobbyartikelen werden getoond en verkocht. Van poppenhuizen, fimoklei, kralen, 3D kaarten, je kunt het zo gek niet bedenken. Zelf ben ik gek op creatieve dingen, dus ik kon er echt mijn hart ophalen.

De keuken was nog niet alles. Dit tafereeltje was gemaakt in een oude TV. Super leuk!
Na een rondje langs alle kramen liepen mijn moeder en ik tegen een geweldige sieradenkraam aan. Hier kon je rijgsnoeren kopen; dat zijn stukken draad met veel dezelfde kralen, van deze kralen moet je zelf nog wel een mooi sieraad maken. De kraam waar wij een paar van deze snoeren kochten had ze vooral liggen in natuursteen: like!

 Ik viel spontaan voor deze mooie opvallende blauwe steen: howliet. (De naam kan verkeerd zijn, want die heb ik er later online zelf bij moeten zoeken.) Mijn sneakers hebben exact dezelfde kleur blauw, dus zo'n armband trekt mijn outfit mooi bij elkaar. Ik kocht één snoer, voor €5,-, wat vrij goedkoop is voor dit type stenen. Hier maakte ik zelf twee armbandjes van waarna ik nog een stuk of vier kralen over had.

 Ook dit rijgsnoer nam ik mee: dalmatiër japis. In Duitsland had ik al eerder de hanger links op de foto gekocht, en een paar armbanden daarbij leken me erg gaaf. Zoals je ziet moet ik die nog maken, het koord op de foto is exact hoe je de stenen koopt. Ook hiervoor betaalde ik €5,-.


Deze stenen zijn natuurproducten, vandaar het kleurverschil tussen de hanger die ik had had en de nieuwe kralen. Het is wel echt dezelfde steen, dus ik denk dat het prima samen kan. Ook kocht ik elastiek om op te rijgen, omdat ik daar helemaal doorheen was en een stuk geschakelde ketting. Voor het elastiek (0,6mm dik en behoorlijk lang) betaalde ik een euro, voor de ketting (2,0 meter) €2,-. En daar kan ik wel weer een behoorlijk tijdje mee vooruit.

Zoals ik al zei waren er op de hobbybeurs ook modelspoorbanen te vinden. Mijn vader raakte aan de praat met iemand van de M-track met wel een hele bijzondere baan: een fantasielandschap! Mijn vader bood de man aan om een filmpje ervan te maken voor op youtube, zodat hij zijn baan met andere treinenliefhebbers kon delen. Dat vond die meneer wel een heel leuk idee en even later stond ik (ik ja, niet mijn vader!) met het fototoestel te filmen. (En daar heb je dan een peperdure videocamera voor, haha. Maar die lag thuis.) Ik vond de baan heel gaaf dus ik vond het filmen en monteren zeker geen straf. Hieronder het filmpje.

4 opmerkingen :

  1. Leuke aankoopjes!
    Met welk programma bewerk jij je foto's?
    Zou je het willen mailen naar de mail die op me blog staat?
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wat leuk! je aankopen zien er leuk uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke aankopen! Je hebt er weer een (bloglovin) volger bij hoor, Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. awh die poppenhuisje! ik ging vroeger altijd naar het poppenhuis museum maar nu is hij gesloten. ik vond dat echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.