Game: Little Alchemy

7 comments

Wanneer de informatica-les niet zo interessant is ben ik samen met mijn enige vrouwelijke klasgenoot al snel op zoek naar leuke apps in de Chrome Web Store. Mijn leraar vind dat eigenlijk niet zo'n heel goed idee en daar heeft hij ook wel een beetje gelijk in. Ik raakte namelijk onmiddellijk verslaafd aan één van de spelletjes die we speelden: Little Alchemy!


Little Alchemy klinkt misschien een beetje vreemd, maar deze game is dan ook geen doodgewone game. Het spel draait vooral om inzicht, maar dan wel op een leuke en creatieve manier. Het is namelijk de bedoeling dat je verschillende elementen combineert tot nieuwe elementen en stoffen. De online versie heeft op het moment 330 te-maken stoffen en de desktop-versie maar liefst 360.




Sommige combinaties in de game zijn heel natuurgetrouw en daardoor ook zelfs leerzaam. Vuur en water geeft bijvoorbeeld stoom en meerder vogels vormen een ei. Maar er zijn ook grappige combinatie, zo bestaat de maan namelijk uit lucht en kaas!

Ik wil niet veel meer combinaties verklappen, want juist het vinden van deze combinaties maakt het spel zo leuk. Dit is niet altijd makkelijk, maar het is niet voor niets het doel van het spel m alle mogelijkheden te vinden. Mocht je helemaal vastlopen is er gelukkig ook een officiële cheatlist waar je hiernaast een screenshot van ziet. Het spel is daarnaast super duidelijk in gebruik; als een voorwerp rood kleurt heeft het zijn uiteindelijke vorm bereikt en kan je hem niet verder meer ontwikkelen.

Toen een andere vriendin van mij eerder het spel op haar mobiel speelde keek ik haar nog een beetje wazig aan. Een "scheikundig spelletje"? Dat kon nooit leuk zijn! Inmiddels heb ik mijn oordeel bijgesteld en ben ik bijna verslaafd aan Little Alchemy. Het spel is creatief, schattig en verrassend en dat vind ik erg leuk. Het spel is ook te spelen op je iPhone of Android telefoon. Wil je het spel eerst even online uitproberen? Dat kan natuurlijk ook: http://littlealchemy.com/.



Dit is echt mijn favoriete game/ app van het moment! Wat is jullie favoriet?

7 opmerkingen :

  1. wauw leuk! :D

    X Jenny
    Rocknrollerr.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt leuk! volgens mij speelde een meisje in mijn klas dat laatst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik ga er even naar kijken:)
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klinkt super leuk!
    je hebt een leuke blog, elkaar volgen? xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha iedereen zegt nu dat het leuk lijkt!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.