Jum! Cupcakes met Engelse drop

7 comments


Cupcakes met Engelse drop en "dropglazuur". "Het is of zalig, of ranzig" zei een vriend van me toen hij me over deze cakes hoorde praten. To be honest: het is lekker! Vreemd, maar zeker lekker. Benieuwd hoe je dit kunt maken?

First of all: cakejes. Met de cakejes zelf heb ik niets bijzonders gedaan dus deze kan je gewoon maken volgens de instructies op het pak met mix. Als je een luchtig beslag maakt gaan er ongeveer 19 cakejes uit één pak. Je kunt natuurlijk ook kant en klare cakejes kopen in de supermarkt.

Daarna is het tijd voor de decoratie. Hiervoor heb je één zakje trekdrop, één eiwit, minimaal 100 gram poedersuiker en één zakje Engelse drop voor nodig.
Knip of trek (knippen gaat een stuk sneller!) de trekdrop in kleine stukjes en smelt deze op laag vuur. Voeg vervolgens zachtjes roerend de suiker toe. Hoe meer suiker, hoe harder en minder plakkerig het glazuur zal worden. Voeg als laatste het eiwit toe en roer dit goed door, hierna de pan snel van het vuur halen.
Met een lepel kan je nu het vloeibare trekdropmengsel op je cakeje doen. Druk er een Engels dropje in en tada: Cupcakes met Engelse drop!

Natuurlijk kan je dit ook op vele andere manieren doen (bijv. met dropsiroop), maar dit is mijn eigen receptje dat ik graag met jullie wilde delen!

Ps. Excuses voor de donkere foto's! Ik moest de foto's wel 's avonds nemen aangezien ik de cakejes de volgende dag al weer vroeg mee naar school nam.

7 opmerkingen :

  1. Oh lekker lekker! Geef mij er eentje, haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaa, het lijtk mij niet zo lekker, maar zeker een goed idee om het een keer uit te testen.
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jummie! Lijkt me erg lekker!
    Wordt het dropglazuur snel hard?
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het wordt wel snel stevig, maar het blijft erg plakkerig. Hoe meer suiker je toevoegt, hoe minder plakkerig het glazuur zal blijven. Het ei-wit is ook ONmisbaar!

      Verwijderen
  4. Hmmm ik ben normaal niet zo'n drop-persoon maar ze zien er wel super lekker uit!
    Dus mss ga ik ze eens proberen, hihi we'll see :)
    xoxo
    your fab new (!) follower
    J.
    >check out my blog too? :) and maybe.. follow back?
    I've got a new outfit-post!
    http://www.Fabulosis.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er super leuk uit! Ben meestal de enigste die de cupcakejes op zit te eten omdat de rest niet moet haha dus laten we het maar niet doen

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.