Kerst is een cadeau

3 comments
Licht, lampjes, gedekte tafel. Dat is waar kerst om draait toch? En om cadeau's, veel cadeau's. Om te laten zien dat we veel om onze naasten geven. Somewhere along the way zijn we met z'n alleen het doel van kerst vergeten: het kindje Jezus in een kribbe in een stal in Bethlehem.

Eigenlijk is dat ook een cadeau. Een enorm, immens groot en kostbaar cadeau. God stuurde zijn enige Zoon als mens naar de aarde, om uiteindelijk te sterven zodat wij vrij kunnen zijn. Jezus legde zijn godheid af en kwam als een kwetsbaar mensje op aarde, gezonden door Zijn Vader God. Want God houdt zoveel van de mensen dat hij ons zo'n groot cadeau wil geven; het eeuwige leven, door Zijn Zoon.

Amen. Ja, het zal waar een zeker zijn. God zond Zijn Zoon naar de aarde om ons vrij te maken. Een prachtig cadeau dat we onmogelijk zelf kunnen verdienen. Neem jij dit geschenk aan?

3 opmerkingen :

  1. toepasselijke post voor deze tijd!
    erg goed om achter deze gezellige tijd vooral niet de boodschap te vergeten.
    Prettige kerstdagen en 'n gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven! Het klopt echt wat je zegt. Fijne feestdagen:) xliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede blog, zeker iets dat je tot nadenken aanspoort. Ik ben wel zo opgevoed (christelijk), maar ik vraag me nog steeds af hoe ik het precies invulling wil geven in mijn eigen leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.