Moviemonster IV

Leave a Comment
Wouw, wat heb ik de laatste tijd ongelofelijk veel films gekeken! Vandaag de hele lijst afwerken lijkt me een beetje veel van het goede, maar ik kan er zeker een begin maken met een aantal random movie reviews.

De eerste film waar ik het over wil hebben is een van de nieuwere films op mijn lijstje: Now You See Me. De film volgt het leven van The Four Horseman, een groep goochelaars die samengebracht zijn door mysterieuze kaarten van The Eye. Ik wil er niet te veel over verklappen, maar ik kan wel zeggen dat de film erg gaaf is. Een aanrader! (Weetje; één van de illusionisten wordt gespeeld door Jesse Eisenberg, de jongen die Mark Zuckerberg, de oprichter van facebook, speelt in The Social Network.)


Het verhaal bevat spanning, mysterie maar is ondanks dat nog behoorlijk goed te volgen. IMDb geeft de film een 7,3 en dat vind ik een prima cijfer voor deze film.



Voor een goede kinderfilm word je nooit te oud, denk ik altijd maar. En dat gaat helemaal op bij Despicable Me. De minions zijn echt geweldig leuke wezentjes en ook voor de kleine meiden in de film viel ik als een blok. Nee, dit is geen classic Disney, maar zeker wel een hele toffe film. Mocht je hem nog niet gezien hebben, hij is ook leuk om met het hele gezin of met een groepje vrienden te kijken!


Zoals je merkt ben ik behoorlijk enthousiast over deze film. Misschien had ik ook wel erg lage verwachtingen dankzij de gruwelijk domme Nederlandse titel "Verschrikkelijke ikke". Gelukkig is de film beter dan de titel doet vermoeden. Van IMDb krijgt de film een 7,6 en daar sluit ik me helemaal bij aan.


In eerste instantie keek ik deze film voornamelijk omdat Michael Cera erin meespeelt, maar inmiddels ben ik er achter dat deze film ook om andere redenen zeker het kijken waard is. Juno gaat over een tienermeisje, Juno (Ellen Page), die zwanger wordt van haar beste vriend. In plaats van een abortus besluit ze de baby te laten adopteren. De adoptie en de zwangerschap worden heel ontroerend in beeld gebracht, maar door de stoere uitstraling en geweldige humor van Juno wordt het geheel niet te zwaar. Ook de muziek die in deze film gebruikt wordt draagt bij aan de prettige sfeer. Ik ben fan!


Juno krijgt van IMDb een 7,6. Persoonlijk zou ik dat graag naar boven afronden, de film krijgt van mij een dikke 8. Prettige film!


In het vakantiehuisje stond deze film in de kast en ergens kon ik me vaag herinneren dat een vriendin van me er erg enthousiast over was. En terecht, Catch Me If You Can is zeker een goede film! Leonardo DiCaprio speelt een geweldig leuke, boeiende en ook vooral afwisselende rol. En ook Tom Hanks speelt een sympathieke rol. Het verhaal is zeker interessant en schijnt ook nog waargebeurd te zijn, wat de film toch nog iets specialer maakt.Oké, het oogt een tikkeltje ouderwets, maar dat is ook precies de bedoeling. De film komt namelijk uit 2002, terwijl het verhaal een stuk eerder speelt.


Kortom; goede acteurs en een sterk verhaal. IMDb geeft deze film een 7,9 en daar sluit ik me graag bij aan.

Kenden jullie deze films al?

0 reacties :

Een reactie plaatsen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.