Tijd voor het echte "studentenleven"

2 comments
Zoals je eerder al kon lezen maak ik deze maand met mijn blog een nieuwe start, na een blogpauze die al veel te lang geduurd heeft ga ik er weer vol enthousiasme tegenaan!



Mijn eerste echte schoolweek zit er inmiddels op en het leek mij een goed idee om jullie even bij te praten. In een half jaar kan er veel gebeuren en in een paar weken tijd eigenlijk nog wel meer. Tot het moment dat ik terug kwam van vakantie besefte ik totaal niet hoe mijn leven de afgelopen weken veranderd is en nog veranderen zal. De introductieweek van de Universiteit Leiden (EL CID) heeft me dan ook flink wakker geschud. Studentenverenigingen, feestjes, verenigingshuizen, studiepunten, bindend studieadvies... Ineens snapte ik waar De Sims 2 Studentenleven over ging!


Om maar even heel eerlijk te zijn: ik hou niet van uitgaan. Ik kijk liever bij vrienden thuis op de bank een film dan dat ik ergens heenga om "even een drankje te doen" of om een wild feest te hebben. Het was dan ook wel even een flinke cultuurshock toen ik bij meerdere studentenverenigingen de plakkerige bierresten op de vloer voelde, bah! Voor de meeste anderen uit mijn EL CID-groepje leek dit overigens de normaalste zaak van de wereld. Hoe moest ik nou ooit vrienden worden met die mensen!?

Gelukkig viel dat allemaal hartstikke mee. Het besluit dat ik niet bij zo'n vereniging wilde was gelijk genomen en werd door de rest gewoon geaccepteerd. Mijn klasgenoten zijn eigenlijk best wel leuke mensen en ook het lesprogramma valt me reuze mee. Tot nu toe ben ik heel erg blij met mijn studiekeuze: Informatica & Economie. (Wat overigens gewoon één studie is, de minor binnen de Informaticastudie wordt verplicht opgevuld met economie en deze vakken krijg je netjes verdeeld over de drie jaren.)
Ik ben al hard bezig aan de eerste programmeeropdracht en al kan ik me indenken dat veel van jullie niet heel erg gelukkig worden van lappen broncode; ik word dat wel! ;)

Afgelopen woensdag ben ik bij de open avond van de christelijke studentenvereniging Ichthus Rotterdam geweest en dat beviel me prima. Daar zijn ze ook niet bang voor een biertje, maar de avonden hebben toch een stuk meer inhoud als bij de reguliere verenigingen. Kortom: volgende week weer naar Ichthus! En misschien meld ik me daar ook wel gewoon aan.

Het is nog steeds wel vreemd om weg te zijn uit het veilige beschermde middelbare school-wereldje. Maar ik ga zeker proberen contact te houden met de geweldige mensen die ik daar heb leren kennen. Voor de komende maanden staan er al verschillende avondjes samen weg op de planning, dus dat moet vast goed komen.

Verandering kan heel eng lijken, maar ik heb de afgelopen weken wel geleerd dat het ook heel veel kansen en uitdagingen biedt. En daar heb ik best wel zin in!

Zo, genoeg over mij. Hoe gaat het met jullie?

2 opmerkingen :

  1. succes en veel plezier op je nieuwe opleiding.!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het inderdaad ook best een groot verschil allemaal, maar wel een leuk verschil. Fijn dat je leuke klasgenoten hebt en dat je het naar je zin hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.