Tweezerman pincet (+ budget alternatief!)

Leave a Comment
Misschien oogt het een beetje vreemd, een heel artikel wijden aan één kleine beautytool. Toch wilde ik mijn euforie over deze tool maar al te graag met jullie delen. Mijn moeder was al jaren groot fan van dit stukje gereedschap en heeft ook mijn oma overtuigd om juist deze tool te gebruiken. En ik begrijp nu precies waarom! Ik heb het over de pincetten van Tweezerman.


Bovenstaande Tweezerman "slant tweezer" pincet zat in een setje samen met een 10x vergrotende spiegel, maar de Tweezerman pincetten zijn ook los verkrijgbaar. Voor een losse pincet betaal je rond je €25,- euro. Bij een mooie actie of een speciale editie van het pincet heb je soms een pincet en een vergrotende spiegel samen voor ongeveer €20,-. Let wel op dat je een full size pincet koopt, deze werken het fijnst.


Maar waarom zou je €20 tot €25 euro willen neerleggen voor een Tweezerman pincet, wanneer je voor een paar euro een pincet kunt kopen die er net zo mooi uit ziet? In de loop der jaren heb ik veel verschillende pincetten in mijn handen gehad. Het begon met een simpele oudere pincet, die mijn moeder, sinds de aankoop van haar Tweezerman slant tweezer niet meer had aangeraakt. Deze pincet werkte oké, maar alleen op haartjes die lang en dik genoeg waren. En soms bij de derde poging.

Stiekem pakte ik al wel eens mijn moeders pincet, en dat maakte een hoop verschil. Ik kon haartjes in eens een stuk makkelijker verwijderen! Sinds een paar maanden heb ik mijn eigen slant tweezer en ik gebruik hem regelmatig, en met plezier. Epileren is voor de meeste mensen niet echt een favoriete bezigheid, maar deze pincet maakt het voor mij in elk geval een stuk prettiger. Met deze pincet verwijder je met gemak dunne of hele korte haartjes, iets waar andere pincetten soms veel te wensen overlaten. Daarnaast geldt een levenslange garantie (en gratis slijpen) voor alle Tweezerman pincetten, al heb ik daar zelf nog geen ervaring mee. Bij elk pincet zit een klein doorzichtig dopje, om de pincet te beschermen wanneer je deze niet in gebruikt hebt. Zo beschadigt de pincet minder snel, slim!


Ik ben in elk geval heel enthousiast over deze pincet. Even een verdwaalt wenkbrauwhaartje uittrekken of die ene stugge haar die besloten had dat één van mijn moedervlekken een prima plaats was om te groeien? Zelfs bij korte haartjes gaat dat prima. Een goede pincet scheelt een hoop frustratie!

Omdat ik me prima kan voorstellen dat je €25 euro een hoop geld vindt voor een pincet, heb ik ook nog een prima budget-alternatief. Deze pincet zal vast niet zo lang mee gaan, maar dat verwacht ik ook niet van een pincet waar je ongeveer €2,- voor betaald. Toch ben ik ook tevreden over de pincet van Essence, die ik ook een aantal maanden gebruikt heb. Deze pincet heeft een vrolijk printje en verwijdert de meeste haartjes ook probleemloos. Bij hele korte haartjes zal je even wat meer geduld moeten hebben, maar voor twee euro is dit ook zeker een aanrader!

0 reacties :

Een reactie plaatsen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.