Catrice aankopen + review

2 comments

Sinds begin maart ligt bij de meeste filialen van Kruidvat en Trekpleister de LE Nude Purism de de schappen. Een collectie die de nadruk wil leggen op natuurlijke schoonheid en naturelle kleurtjes. De laatste tijd spreken Limited Editions me niet meer zo enorm aan - er is normaal al zoveel aanbod - maar toch bleef ik even wat langer voor het Catrice schap staan. Ik nam twee producten mee uit de Limited Edition, en één lipstick uit de gewone collectie.Hierbij alvast mijn excuses voor de ietwat grouwe foto's, het weer zat niet mee en ik had weinig geduld om een paar dagen te wachten met het gebruik van de producten. Op de foto hierboven zie je alle producten die ik meenam:

Catrice - LE Nude Purism - Nude Eye Colour Quattro - 02 Taupe-less €4,59
Catrice - LE Nude Purism - Gentle Lip Colour - C03 Delicate Rosewood €4,59
Catrice - Ultimate Colour Lipstick - 370 In A Rosegarden - €3,99

De  laatste tijd grijp ik steeds vaker naar lipstick en over de Ultimate Colour Lipsticks had ik al veel goede verhalen gehoord. Hoog tijd om dat zelf te proberen! Ik nam een lieve roze kleur mee uit de gewone collectie en een iets donkerder roze kleur uit de Limited Edition.

De LE Gentle Lip Colour is een compleet ander type lipstick als de Ultimate Colour Lipstick uit het vaste assortiment. De Gentle Lip Colour is een vrij sheer kleurtje, die het meest doet denken aan een getinte lipbalm. De substantie is erg fijn en de lipstick heeft ook een bijzonder geurtje, een beetje zoet en zwaar. Op je lippen merk je vrij weinig van dat geurtje, maar wanneer je de lipstick opdoet ruik je dit zeker!

Hier zie je de Gentle Lip Colour op mijn lippen, zoals je kunt zien komt er niet heel veel kleur vanaf. De kleur kruipt een klein beetje in de lijntjes. Wanneer je het product net hebt aangebracht is hij vrij glossy, maar naarmate je de lipstick langer draagt is de glans minder aanwezig. Een prima product, maar niet heel bijzonder. Dit product zou ik niet zo snel opnieuw kopen.

En de Ultimate Colour Lipstick? Over de lipstick ben ik best tevreden, de substantie voelt prettig op je lippen en in de huls ziet het product er ook onwijs luxe uit. De kleur 370 In A Rosegarden is een vrij felle oudroze kleur met subtiele glittertjes. Dat klinkt mooi, maar het is niet helemaal mijn ding. De glitters hadden er van mij absoluut niet in gehoeven. 


De Limited Edition van deze maand bevatte twee oogschaduwpalettes, het bovenstaande palette Taupe-less en een palette met roze, blauw en koffie-tinten. Ik koos voor dit palette vanwege de bruikbare neutrale kleuren. Hierdoor zou dit palette wel eens het perfecte on-the-go palette kunnen zijn, wanneer ik weinig mee wil nemen, maar toch oogschaduw wil kunnen gebruiken.

Tijd voor de swatches! Het palette bevat een zachtroze kleur als highlighter, een lichte zalmroze kleur, een taupe-tint en een diepbruine kleur. In het doosje is er veel verschil tussen de twee roze kleuren, maar op mijn arm zijn die verschillen nauwelijks zichtbaar! Persoonlijk vind ik dat niet zo heel erg. De foto hierboven is gemaakt in daglicht, de foto hieronder met de flitser.

Het pigment vind ik prima voor een palette van nog geen vijf euro. Met oogschaduwbasis op het ooglid zijn de kleuren prachtig intens.Wel vind ik de donkerste kleur wat lastig te blenden, maar dan kan natuurlijk ook aan mijn oogschaduwbasis liggen. Dit palette stelde me niet teleur. Door de neutrale kleuren is het erg draagbaar. Wel moeten sommige mensen oplette met de lichtroze kleur op het bewegend ooglid, dat kan nog wel eens flets staan. 

Al met al ben ik best tevreden met deze producten. Ik ben niet laaiend enthousiast over de Ultimate Colour Lipstick, maar wie weet dat deze me in een andere kleur beter bevalt. De glossy finish van de Gentle Lip Colour is voor mij een beetje een afknapper. Het oogschaduw palette is wat mij betreft wel een budget toppper. Prachtige neutrale beschaafde kleurtjes, voor een bescheiden prijsje. Mijn complimenten, dit is zeker een favoriet!

Wat zijn jullie favorieten van Catrice?

2 opmerkingen :

  1. Met het oogschaduwpalette kan je fijne looks mee creëer, de lipsticks staan je mooi. Ik volg je trouwens nu via Bloglovin!
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke producten! Die lipkleur van de lipstick staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.