Mijn "perfecte" bikini

3 comments
Sinds mijn huisgenootje ongeveer een half jaar geleden tegen ze me zei dat het wel tijd werd voor nieuwe badkleding ben ik al op zoek naar de perfecte bikini. Niet echt een gemakkelijke zoektocht, als je net zo moeilijk bent als ik en dan ook nog een redelijk zeldzame maat hebt!

Vandaag liep ik voor de vijfde keer bij de Hunkemöller binnen. "We gaan gewoon kijken schat, wie weet." probeerde mijn vriend me nog wat moed in te praten. Maar na een aantal bezoekjes aan de winkel en de website had ik al niet zo veel hoop meer over. "Ze hebben geen badkleding in mijn maat." Toen ik het laatst aan één van de verkoopsters vroeg verzekerde ze me ervan dat er wel items in mijn maat zouden komen, maar tot nu toe heb ik er nog geen kunnen ontdekken!
Toch ging ik met mijn armen vol badkleding het pashokje in. Samen met mijn vriend had ik van alle bikini's die wel oké waren de maten opgezocht die redelijk bij mijn eigen maat in de buurt kwamen, "je weet maar nooit!" Een paar minuten daarvoor had ik bij de Bijenkorf immers nog een maatje 36 B/C cup aangehad, die tot onze grote verbazing beter zat dan de 38 D/E cup, die ik in eerste instantie uit het rek had gepakt.
Uiteindelijk bleek de bovenstaande donkerblauwe bikini, in één cupmaat kleiner als ik normaal draag, de beste keus. Ik vond de kleur geweldig en de top volde ook stevig aan; pluspunt! De kraaltjes aan het touwtje werd ik niet warm of koud van, maar hé je kunt zo'n bikini ook gewoon strapless dragen. Tevreden en vooral opgelucht na al die weken zoeken rekende ik de bikini af.

Bovenstaande foto is het gevolg van het geniale idee van mijn vriendje: "Je kunt die kraaltjes er toch ook gewoon afhalen?" Natuurlijk! De kraaltjes zaten vast met knoopjes in het bandje, de kraaltjes van het bandje halen was niet meer werk dan simpelweg het losmaken van de knoopjes. Eenmaal thuisgekomen ging ik direct aan de slag. 


Als eerst moesten de schouderbandjes er aan geloven. Knoopjes er uit halen, kraaltjes er af schuiven, klaar is Kees. Of toch niet, zo helemaal zonder kralen vond ik ook een beetje saai. Ik besloot aan de uiteindes van de bandjes één kraal terug te schuiven. 

Nu de top nog maar één soort kraal bevatte leek het me goed om ook het broekje aan te passen. Op de foto boven aan het artikel zie je hier nog vier verschillende kralen, maar ook dat heb ik aangepast. Ik koos ervoor om dezelfde kralen te gebruiken als bij de top, en deze te combineren met een kleine goudkleurige kraal. 



Dit is het uiteindelijke resultaat. In plaats van een passende bikini in een kleur die mij goed staat heb ik nu een bikini die echt 100% bij mij hoort. Toen ik een linkje van de site van Hunkemöller met het enthousiaste "Aaaah, ik heb een nieuwe bikini"-berichtje mee stuurde naar mijn beste vriend zei hij ook direct iets van de kraaltjes. "De kleur is awesome! Die bikini staat je vast goed, alleen die kraaltjes..." Nee, dat vond hij niet bij mij passen. Ik ben benieuwd wat hij nu van de bikini vindt!

Ik ben blij met het eindresultaat. Deze bikini ziet er helemaal niet uit of ik hem zelf heb aangepast. En deze mooie bikini is ook nog van mij geworden zonder €75,- uit te geven aan alleen de bikini-top, wat bij de Bijenkorf zeker geen uitzondering is. I'm a happy girl.


Als het op shoppen aankomt kan ik heel moeilijk en kritisch zijn, maar helaas ligt het probleem niet alleen bij mij. V&D gelooft niet in het bestaan van maatjes 38 met een D/E cup (dat begint vaak pas bij maat 42, 40 als je geluk hebt!) en ook bij de Hunkemöller moet je geluk hebben met een mooie cup en smalle omvang (en dan graag zonder dikke laag vulling, als het even kan). Bij winkels met meer keus, zoals Bijenkorf betaal je direct het dubbele of driedubbele voor je bikini, en dat is voor veel meiden ook wel erg veel van het goede. 

Zelf had ik onwijs geluk dat deze maat kleiner toch goed viel maar helaas is dat lang niet altijd zo. Dus: Lieve winkeliers, zouden jullie alsjeblieft rekening willen houden met prachtige meiden met smalle omvang en mooie volle borsten die ook zo graag een mooie bikini willen kopen? Ik heb absoluut niet te klagen over mijn figuur, maar wanneer ik weer een winkel verlaat waar mijn maat gewoonweg niet bestaat voel ik me toch altijd een beetje onzeker. Heb ik dan zo'n rare verhouding? Ik weet zeker van niet, en vele meiden met mij, maar jullie winkelketens maken het ons lastig. Wij willen best kopen, maar willen jullie dan alsjeblieft gewoon doen of onze maat ook in het assoritment thuis hoort?

Liefst een beetje snel, want voor de zomervakantie in Griekenland wil ik er eigenlijk nog een bikini bij. Maar voor nu is gelukkig de druk van de ketel, eindelijk!



3 opmerkingen :

  1. Wat een prachtige bikini, leuk dat je hem zelf naar je eigen stijl heb gemaakt Ik koop mijn bh's en bikini's altijd bij Hunkemoller! Ik heb hetzelfde 'probleem' als jij, een smalle omvang maar een grote cup.
    Liefs, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie bikini! Laat de zomer maar komen :) Ik heb gelukkig een makkelijk maatje, dus ik koop mijn bikini's gewoon bij de Primark..

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.