DIY Agenda

1 comment


Ondanks dat ik Informatica studeer is een papieren agenda voor mij onmisbaar. Ik maak graag TO DO lijstjes, markeer taken die ik uitgevoerd heb en vind het makkelijker om dingen te onthouden wanneer ik ze opschrijf. Een leuke school- of studie agenda is helaas al snel vrij prijzig, maar gelukkig is het met een simpele agenda van de HEMA en een beetje creativiteit helemaal niet moeilijk om een mooie en vooral persoonlijke agenda in je tas te kunnen stoppen.


Wat heb je nodig voor deze DIY?
– Een agenda (A6 formaat – HEMA, €2,95)
– Washi tape (per twee rollen – HEMA, €0,95) of plakband
– Pennen of markers
– Lint
– Eventueel: doorzichtige nagellak

Stappenplan voor een persoonlijke agenda
1. Start met het verwijderen van het prijsstickertje achterop de agenda.
2. Haal ook het lintje wat dient als bladwijzer los en zorg voor een vervangend lintje.
In mijn zoektocht naar een nieuw vrolijk gekleurd lint kwam ik mijn oude EO-keycord tegen. Jaren geleden heb ik dit keycord gekregen toen ik als VIP aanwezig mocht zijn bij de EO-jongerendag. Het keycord bracht direct een hoop leuke herinneringen naar boven. Omdat ik het keycord niet gebruik vond ik het helemaal niet zo erg om hier een stuk af te knippen om dit als bladwijzer in mijn agenda te gebruiken.
3. Knip het stuk nieuwe lint af op dezelfde lengte als oorspronkelijke lintje.
4. Om te voorkomen dat het lint gaat rafelen kan je beide einden van het lint bedekken met een dun laagje nagellak.
5. Plak het lint achterin de agenda vast met washi tape of plakband.
6. Versier de voorkant, achterkant en zijkant van de agenda met washi tape, stickers, stempels, foto’s of vrolijke tekeningetjes.
7. Maak je agenda binnenin niet te druk, een rustige pagina helpt je namelijk om overzicht te houden. Je kunt bijvoorbeeld wel stukjes washi tape langs de pagina’s plakken, of inspirerende quotes in de kantlijn schrijven. Je kunt er voor kiezen om dit niet direct te doen, zodat je tijdens de minder interessante college’s ook nog wat ruimte in je agenda hebt voor leuke tekeningetjes.
8. Noteer direct belangrijke data, zodat je dit niet meer kunt vergeten.

Helaas is de zomervakantie bijna voorbij en duurt het niet lang meer voor ik weer overdag in collegebanken, en ’s avonds bij Ichthus zit, maar met deze agenda moet dat helemaal goed komen!



Dit artikel verscheen eerder van mijn hand op www.ichthusrotterdam.nl

1 opmerking :

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.