Interieur-ideeën

2 comments


Nu ik ein-de-lijk echt op mezelf ga wonen kan ik bijna niet wachten mijn huisje vol te zetten met prachtige meubels en accessoires. Natuurlijk moet ik nog even wachten tot we echt klaar zijn met verbouwen, maar het kan nooit kwaad om alvast wat inspiratie op te doen om een beeld te vormen van mijn ideale inboedel. Kijk mee naar een aantal plaatjes waar ik bij kan wegdromen!

Het tafeltje op de foto hierboven komt uit de IKEA PS 2012 collectie, en ik moet zeggen dat ik het echt een heel gaaf tafeltje vindt. Simpel maar met een industriële twist. En super praktisch omdat hij door de wieltjes eenvoudig te verplaatsen is. 


Aangenaam, dit is een murphy bed, een bed dat je kan opklappen waardoor het simpelweg in de muur of kast verdwijnt. Waarom ik zo'n bed wil? Omdat ik een heel klein kamertje heb wat ik graag als logeerkamer wil kunnen gebruiken. De kamer is ongeveer 230x210cm, maar door de aanwezigheid van verwarmingsbuizen, een radiator en de gasleiding is het bijna onmogelijk om er een normaal bed in te zetten. Na veel overleg met mijn vriend -die het zonde van de ruimte vond om er permanent een bed in te zetten- kwamen we tot deze oplossing. Super slim, want zo blijft er voldoende ruimte over in de kamer en heb ik er toch in een handomdraai een logeerbed bij wanneer dat nodig is. We willen het bed zelf maken, zodat het een mooie op maat gemaakte wand-vullende kast wordt.

Tijdens de eerste shop-sessie in Alexandrium kwamen we deze Argon tegen bij Piet Klerkx. Deze tweezits-bank met chaise longue leek ons perfect geschikt voor in mijn woonkamer. Het liefst wil ik deze bank in leren uitvoering, zodat het niet zo dramatisch is wanneer ik op de bank knoei. Stoffen meubelen worden toch al snel een beetje viezig.



Hoe prachtig zijn deze side tables van Ethnicraft? Ik kwam deze tafels voor het eerst tegen op de site van VT-wonen en sindsdien ben ik een klein beetje verliefd op dit merk. Ethnicraft maakt strakke houten meubelen, en één van deze mooie side-tables zou ik dan ook graag in mijn slaapkamer neerzetten als kaptafel.


Ook deze bedden zijn van Ethnicraft, uit dezelfde serie als de rechtse side-table. Dit bed is gemaakt van licht teak-hout. Ik vind de vierkante vormen erg mooi, al vind ik de nachtkastjes die er bij horen weer niet geweldig. 


Een ander bed van Ethnicraft is dit prachtige eiken bed, bijpassend bij de linkse side-table. Natuurlijk wil ik deze bedden nog wel even in het echt zien voor ik besluit in welk bed ik de komende jaren mijn nachten wil gaan doorbrengen.


Maanden geleden zag ik deze kapstok op internet, en wouw wat is 'ie gaaf hè? Al sinds ik klein ben vind ik openbaar vervoer en plattegronden erg fascinerend (mijn vader is treinengek... ik zie een verband, haha) dus deze kapstok past perfect bij mij. Mijn vriend vond hem zelf ook heel erg leuk, dus als verrassing heeft hij de kapstok voor me besteld. Super lief!


In het kader van mijn liefde voor plattegronden vielen ik en mijn creativiteit ook als een blok voor dit behang van Eijffinger uit de Script-collectie. Op dit behang is een volledige stad getekend, inclusief vijver (met flamingo!) en keurig stadsparkje. Ik word hier zo vrolijk van. Op het plaatje lijkt het behang erg druk, maar ik denk dat het van een afstandje wel meevalt. Al blijft het best een gewaagde stap om hier de lange wand van mijn woonkamer mee te behangen, ik denk dat ik het er op ga wagen.



Deze oude bagagerekken uit de trein zijn te koop bij Wereldspul. Ik twijfel nog een beetje of deze nu echt zo handig zijn, maar gaaf zijn ze in elk geval. Zeker in combinatie met mijn metro-plattegrond kapstok. 


Het laatste item wat stiekem al tijden heel hoog op mijn wish-list staat is een IKEA Pax kast. Een grote kledingkast die je geheel naar eigen wens kunt indelen. Althans, niet helemaal naar eigen wens, want het ontwerp is zo gemaakt dat je geen lades helemaal op de bodem van de kast kunt plaatsen bij een kast met scharnierdeuren. Ik heb inmiddels een hoop gespeeld met de Pax Planner en volgens mij heb ik mijn ideale kastindeling gevonden! Deze kast wil ik overigens op mijn slaapkamer neerzetten. Ik heb ruimte voor een kast van 2 meter breed, lang leven opbergruimte!

Omdat sommige meubels toch wel erg grote en dure aankopen zijn vind ik het best een beetje spannend om echt serieus te gaan shoppen, maar gelukkig begin ik wel een goed beeld te krijgen van de dingen die ik mooi vind. En ook al ben ik er de afgelopen maanden al drie keer geweest, volgens deze lijst moet ik binnenkort toch weer naar IKEA!

2 opmerkingen :

  1. Die oude bagagerekken vind ik er tof uitzien!

    www.fleursophia.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben de Ikea Pax kast en ik kan je vertellen dat 'ie echt super fijn en stevig is :D Met spiegeldeuren erin kun je ook nog eens je outfit checken ;) De bedden zijn trouwens heel gaaf. Ben zelf helaas niet zo'n ster in inrichten.

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.