Mijn favoriete fashion basics

1 comment

Misschien koop je het liefst alleen maar nagellak van Essie, of zweer je bij lipsticks van MAC. Met sommige producten heeft bijna iedereen wel een voorkeur voor een bepaald merk. Zo ook met kleding. Zelf koop ik bijvoorbeeld mijn jeans of basis t-shirts het liefst lange tijd in dezelfde winkel. Zo weet ik, zelfs zonder te passen, dat deze items perfect zijn, en blijven.

In dit artikel wil ik mijn favoriete fashion basics met jullie delen. Niet omdat mijn favorieten nu echt de aller beste items zijn, maar omdat het soms gewoon handig is om te weten waar je fijne basics vandaan kunt halen. Zeker als het ontwerp van jouw favoriete basic t-shirts (bij mij die van de HEMA) ineens veranderd blijkt te zijn, en je op zoek moet naar een vervanger.

Jeans
Jaren geleden kocht ik, op aanraden van een goede vriendin een jeans bij de Coolcat. Geen winkel waar ik veel kom, maar de jeans was geweldig! Helaas ben ik hier een keer uitgescheurd en moest ik op zoek naar een vervanger. Bij de H&M zijn voor twintig euro ook al prettige jeans te vinden. Helaas merkte ik dat deze jeans vrij snel slijtageplekken kregen of minder mooi zaten. Geen drama voor die prijs, maar dus ook geen holy grail. Mijn actuele favoriet komt namelijk van de Pieces. Deze jeans, die op de website eigenlijk legging genoemd worden, zijn lekker elastisch, hebben en mooi model en bevatten genoeg zakken die ook nog een groot genoeg zijn voor mijn telefoon.

Hemden
Als klein meisje vond mijn moeder het heel belangrijk dat ik hemden droeg onder mijn t-shirts, en op één of andere manier ben ik dat nooit verleerd. Ik heb een aantal hemden van Ani Rolfi (Kruidvat) waar ik behoorlijk tevreden over ben, wat hemden met bredere bandjes van Ten Cate (lingeriezaak of aanbiedingen bij Kruidvat of Trekpleister) die mooi van en van goede kwaliteit zijn en dan nog mijn ultieme favoriet: de hemden van €3,00 van de HEMA. Deze hemden sluiten mooi aan, zijn niet te dik en niet te dun en zijn gemaakt van katoen, zodat het materiaal goed kan ademen. En de hemden zijn ook nog eens in meerdere kleuren verkrijgbaar. Ik ben fan!

T-shirts en tops
Zoals ik eerder in dit artikel al opmerkte is het ontwerp van mijn geliefde HEMA veranderd, waardoor het voor mij geen geweldige t-shirts meer zijn. Gelukkig vond ik bij The Sting, in de sale, de basis shirts van Bella Ragazza. Deze zijn iets goedkoper dan de gewone basis t-shirts, maar ik heb beide varianten gepast en kon weinig verschillen ontdekken. Inmiddels heb ik dit shirt in wit, blauw en zwart en ik ben erg tevreden over de pasvorm en het materiaal.
De gewone basis shirts van The Sting zijn overigens ook prima, net als de shirts van Ani Rolfi, die soms bij Kruidvat in de aanbieding zijn. Het enige nadeel van dat laatste is dat je de shirts niet even kunt passen. Als je eenmaal de goede maat gevonden hebt kan je ze gerust kopen, want ook van deze shirts is de kwaliteit prima.


Beha's
Een favoriete beha is natuurlijk vrij persoonlijk, maar zelf heb ik een paar maanden geleden een prachtige donkerblauw basic beha gekocht van het merk Freya, model Deco, waar ik nog steeds heel erg blij mee ben. De beha geeft goede ondersteuning en zit netjes onder kleding. In mijn maat is er niet altijd heel veel keus in de winkels, dus ik ben blij dat ik nu een merk gevonden heb waar ik zorgeloos meer beha's van durf te bestellen!


Hebben jullie bepaalde merken waar je altijd op terugvalt, of koop je puur wat je leuk vindt, zonder je af te vragen van welk merk je spullen zijn?

1 opmerking :

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.