Star Trek inspired Nail Art

1 comment


Mensen die mij al wat langer kennen weten waarschijnlijk wel dat ik groot Star Trek fan ben. Als klein meisje keek ik met mijn moeder de serie en inmiddels heb ik ook een grote liefde ontwikkeld voor de films. Terwijl ik op een regenachtige middag vanuit mijn bureaustoel genoot van een aantal afleveringen van Star Trek: The Animated Series liet ik mijn creativiteit de vrije loop met deze Star Trek inspired nail art.



Ik probeerde op mijn ringvinger het Star Trek logo te creëren op een zwarte achtergrond. Op de rest van mijn nagels heb ik een galaxy-print gemaakt.

Space: the final frontier. These are the voyages of the starship Enterprise. Its five-year mission: to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no man has gone before.



Ik begon deze nail art met het lakje Coral (een French Manicure lakje van de Wibra)  als basis. Dit is een heel fijn budget-lakje wat super snel droogt. Geen officiële base-coat, maar prima geschikt als basis voor deze nail art.

Daarna voorzag ik mijn nagels van twee laagjes zwarte nagellak, NYC  Expert Last Nail Polish 119 City Blackout. Het figuurtje op mijn ringvinger maakte ik met MAX & More Nail Art Polish wit, een nail art striper van de Action.

Om de galaxy-print op mijn nagels te creëren maakte ik gebruik van een oud verfkwastje met wijd uitstaande haren. Hiermee stippelde ik licht de gele kleur Essence colour & go 51 Mellow Yellow en daarover het blauwe lakje Catrice Ultimate Nail Lacquer 350 Hip Queens Wear Black Jeans. Omdat deze kleuren nog steeds erg zichtbaar waren stippelde ik er nog een keer overheen met de zwarte lak die ook als ondergrond gebruikt was. Om nog wat extra diepte te suggereren heb ik daarna nog voorzichtig met dit zelfde kwastje wat glitters op mijn nagel aangebracht. Hiervoor gebruikte ik NYC  Expert Last Nail Polish 155 Gramercy Glitz.

Ik maakte het geheel af met een blanke sneldrogende lak: NYC  Expert Last Nail Polish 202 Grand Central Station.



Persoonlijk vind ik de nail art heel erg gaaf geworden. Niet over de top, maar wel erg leuk met een nerdy touch. Juist omdat er maar op één nagel een figuurtje staat blijft de nail art goed draagbaar. I like it!

Van een herkenbare en tikkeltje nerdy nail art word ik sowieso erg vrolijk. Zo schreef ik al twee keer eerder over een Pokemon-inspired nail art en kon ik jullie ook deze nail art niet onthouden!





Live long and prosper!

1 opmerking :

  1. Wat leuk! Ik heb nog nooit een Star Trek inspired nail art gezien! Gaaf! Live Long And Prosper!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.