Verhuisdossier: inpak-hacks

2 comments

Wanneer je gaat verhuizen, bijvoorbeeld naar een studentenkamer of zelfs naar een eigen huisje moet je inpakken, inpakken en nog eens inpakken. Wanneer het aankomt op kleding inpakken is dat iets wat we allemaal waarschijnlijk al tientallen keren hebben gedaan, voor vakanties, schoolkamp of logeerpartijtjes bij vriendinnen. Maar sommige dingen zijn nu eenmaal iets lastiger om in te pakken. Denk bijvoorbeeld aan de spulletjes op je bureau. Die mooie vaas met make up kwasten of die beker met pennen... 

Wanneer ik moet inpakken gebruik ik, hoe slecht ook, graag plastic. Een van de manieren waarop ik dat doe is door het gebruik van huishoudfolie. Juist ja, dat folie waarmee je restjes salade afdekt of wat je om je hoofd kunt wikkelen wanneer je je haar verft.
Hoe je dit handig kunt gebruiken bij het inpakken? Simpel, je gebruikt het op vrijwel dezelfde manier als wanneer je je haar verft. Dit folie is namelijk ideaal om dingen in te wikkelen! Losse elementen blijven zo bij elkaar en het folie plakt min of meer aan zijn eigen oppervlak vast, zodat je geen plakband of tape nodig hebt. 
Deze beker met pennen stond altijd op mijn bureau. Super handig, tot het moment dat je de beker met minstens twintig losse pennen er in wil verhuizen. Een flink stuk huishoudfolie loste dit probleem in no-time op. Simpelweg de pennen bij elkaar houden, folie erom, en daarna ook nog wat folie om de hele beker. Ook mijn glas met make up kwasten verpakte ik op dezelfde manier. Na de verhuizing hoef je alleen maar het plastic van de beker af te trekken en ik kon er zo weer mee aan de slag!



Een andere hack, waar ik helaas geen foto's van gemaakt heb voor het uitpakken, maakt ook dankbaar gebruik van plastic. Sommige dingen wil je namelijk niet zo los in de verhuisdozen gooien. Zelf leek het me namelijk totaal niet handig om mijn la sokken zomaar leeg te kiepen in een doos, waar natuurlijk ook nog een hoop andere spullen in zaten.

Daarom maakte ik gebruik van pedaalemmer zakken. Dit is een klein formaat vuilniszak, gemaakt van doorzichtig plastic. Ideaal dus om sokken, ondergoed of andere niet-breekbare en niet-kreuk-gevoelige spulletjes apart in te verpakken. Uiteindelijk gooide ik één zak sokken, één zak onderbroeken en één zak panty's en leggings bij een hoop andere spullen in de doos, en kon ik na de verhuizing de zakken super snel weer uitpakken. Ik hoefde namelijk niet alle sokken tussen mijn ondergoed vandaan te halen!

De zakjes hoef je na gebruik natuurlijk niet weg te gooien, ik heb ze nu apart gelegd omdat ik binnenkort nog een keer ga verhuizen (schrik niet, ik heb natuurlijk niet al mijn spulletjes uitgepakt voor anderhalve maand), maar je kunt ze ook gewoon hergebruiken op de manier hoe het bedoeld is: als afvalzakje.


Heb jij nog een handige inpak-hack die je graag met anderen wil delen?



2 opmerkingen :

  1. Hmmmm inpakhacks heb ik niet echt, maar ik heb op zich ook niet zo veel spullen te verhuizen.. (vooral kleding!) Die van het plastic vind ik wel echt slim. Maar eigenlijk dump ik alles gewoon in een grote doos en dan vis ik het er wel weer uit haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas had ik een stuk meer dingen te verhuizen (mijn ouderlijk huis is verkocht, dus werkelijk al mijn spullen moesten mee), ik logeer nu tijdelijk bij een kennis tot mijn nieuwe huisje bewoonbaar is, maar ondertussen heb ik wel een hele opslagbox vol staan met al mijn dozen. Ik denk dat ik met uitpakken mezelf heel dankbaar ben voor het gestructureerde inpakken, haha.

      Verwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.