Documantaire: De kleine zeemeermin

1 comment
Mensen die mijn blog al langer volgen weten dat ik groot fan ben van Ariël, ook wel De kleine zeemeermin. En ik ben niet de enige! Op Youtube stikt het namelijk van de video's over "echte" zeemeerminnen. Meiden die bijvoorbeeld met een zeemeerminnenstaart shows geven onder water, waarbij ze minutenlang hun adem kunnen inhouden. Tussen deze video's kwam ik ook een stuk minder vrolijke documentaire tegen, over Shiloh Pepin, een achtjarig meisje die leidt aan het zogenaamde zeemeerminnen-syndroom.




Deze documantaire volgt Shiloh en haar familie in hun pogingen een zo normaal mogelijk leven te creëren voor hun kleine zeemeermin. Ik heb deze documentaire vol verbazing en interesse bekeken en werd langzamerhand een beetje verliefd op de opgewekte Shiloh, die ondanks haar handicap en alle bijkomende moeilijkheden nog intens kon genieten. Mocht je niets te doen hebben dit weekend en houden van dit soort persoonlijke semi-medische verhalen, dan is deze docu zeker een aanrader!

1 opmerking :

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.