DIY Vilten Flamingo

4 comments

Mijn leven is de laatste tijd behoorlijk stressvol geweest. Extra belangrijk dus om af en toe een rustmomentje in te plannen, bijvoorbeeld door even de tijd te nemen om ouderwets te knutselen. Omdat mijn teken- en schilderspullen allemaal nog in de opslagbox liggen moest ik het doen met het pakket vilt wat mijn huisgenootje had liggen. Na even denken besloot ik een vrolijke roze flamingo te maken. In de post vertel ik je hoe ik dat deed en show ik het eindresultaat!


Wat heb je nodig voor deze DIY?
- Twee verschillende kleuren roze vilt
- Zwart garen
- Gekleurd garen (in dezelfde kleur als het vilt, of wit)
- Een naald
- Opvulspul, watjes of restjes vilt voor de vulling.


Ik begon met het schetsen van het lijf van de flamingo. Toen ik daar tevreden over was knipte ik het lijfje uit en legde deze op het velletje donker-roze vilt. Met pen trok ik een lijn om het papieren sjabloon, zodat ik de lijfjes netjes en makkelijk uit het vilt kon knippen.

Tip van de dag: Trek de lijn met pen ruim om het sjabloon heen, zodat je dit er weer af kunt knippen. Doe je dit niet, dan blijft de pen mogelijk zichtbaar wanneer je de flamingo in elkaar zet.


Ik knipte naast het lijfje ook stukken voor de vleugels. Snaveltjes knipte ik uit het lichtroze vilt. Wanneer je alle stukken uitgeknipt hebt kan je op zoek naar naald en draad en wordt het tijd om de flamingo in elkaar te zetten! Naai eerst de snaveltjes op de kop en de vleugels aan het buikje, voor dat je beide delen van het lijf aan elkaar zet. Let goed op dan, wanneer de delen van het lijf op elkaar liggen, de vleugels en snavels aan de buitenkant zitten.


Vol enthousiasme naaide ik ook de lijfjes aan elkaar, gevult met restjes vilt. Waar ik niet meer aan gedacht had, waren de pootjes. Wil je deze wel graag aan je flamingo vast maken, naai ze dan aan de binnenkant van één van de lijfjes, voor je de lijfjes aan elkaar vast naait. Voor de voetjes kan je de vorm van een hartje aanhouden. Omdat ik te laat ontdekte dat ik de pootjes vergeten was - en ik deze er nadien niet meer netjes aan kreeg - accepteerde ik een gehandicapte flamingo.  


Toen de flamingo in elkaar zat maakte ik met zwart garen aan beide kanten van het kopje een kruisje, als oog. Ook voegde ik detail toe aan de snavel. Dit kan eventueel ook voor je de twee zijdes van het lijfje aan elkaar naait.

De kat van mijn huisgenootje vond de flamingo -ondanks het gebrek aan pootjes-  geweldig en heeft er inmiddels uren mee gespeeld!


Zo zag de flamingo er uit toen deze af was. Heel schattig, en waarschijnlijk met pootjes ook een stuk minder vreemd (al had de kat de pootjes er waarschijnlijk toch al snel af gesloopt). Wil je de flamingo maken als sleutelhanger? Dan kan je natuurlijk gewoon pootjes uit het vilt knippen en deze (op tijd!) in het lijfje vastmaken.

Mocht je deze DIY zelf willen proberen, maar ben je niet zo'n tekenwonder? Dan kan je het sjabloon hieronder gebruiken. Druk het sjabloon af, knip de onderdelen uit en je kunt aan de slag!

Succes!

4 opmerkingen :

  1. Wat een schatje is het geworden! En van je kat smelt mijn hart al helemaal, zo lief! Dit is wel een DIY die ik misschien nog wel ga maken!

    BeantwoordenVerwijderen

Comments make me happy <3
(Je URL in de comment zetten is not done, ook bij winacties)

Mogelijk gemaakt door Blogger.